Alla inlägg den 1 januari 2019

Av Niclas Bernhardsson - 1 januari 2019 10:13

Så var då 2018 över och dags att summera året. Det var med blandade känslor jag kollade igenom träningskalendern. Jag visste ju att det blivit lite luckor men rätt svårt att få en samlad bild förrän jag kollat igenom Movescount, där man får svart på vitt. Så här kommer först månaderna och en liten sammanfattning på slutet:


Januari: Det blev i fallande ordning; skidor, styrka, crosstrainer och lite spinning. Bra totalmängd med 36 timmar. 

Februari: I typ samma men mindre mängd. Jag åkte förstasträckan på StafettVasan och det kändes rätt bra. Totalt 20 timmar. 

Mars: Liten ökning på mängden men det beror mest på Vasan som jag visst åkte. Det hade jag själv glömt bort och när en löpare, på Nyårsjoggen undrade, så kunde jag inte svara. Skumt! Skadan i hälen har visst smittat hjärnan också... I fallande ordning blev det; skidor, crosstrainer, styrka och lite spinning. Totalt 25 timmar.

April: Styrka, crosstrainer och lite löpning. Prick totalt 200,0 km, totalt 21 timmar. 

Maj: Nu kom jag visst igång med cyklingen, iaf lite grand. Det blev; cykling, styrka och lite löpning och lite simning. Totalt 20,5 timmar. 

Juni: Styrka, löpning, cykel och crosstrainer. Klen månad med endast 16 timmar. 

Juli: Promenadmånad med hela 29 timmars promenad, det går utför... Totalt 40 timmar.

Augusti: Fortfarande promenader men även lite löpning, totalt 23 timmar.

September: En klen månad och endast 11,5 timmars aktivitet.

Oktober: Förkylningsvecka och det är väl typiskt då man är taggad. Det blev lite cykling men totalt endast 6 timmar. 

November: Bra månad med mycket cykel, lite crosstrainer och lite styrka. Totalt 27,5 timmar. Nu var jag igång igen. 

December: En sjuk månad med galet mycket cykling då jag verkligen blev fast i Zwift-världen. Totalt 43 timmar men dock med lite skridskor på skolan men det var ändå bra träning fast mängden drog iväg med 8 timmar och 40 minuter. 


Sammanfattning: 

Ett klart växlande år men det märktes ju klart, på träningen, att det inte blev något Kalmar Ironman, i år. Bra start på början på året och ett bra slut. Däremellan var det lite blandat men det som sticker ut är nog det som tyvärr inte syns. Simningen lyser med sin frånvaro medans cyklingen har överträffat mina förväntningar. Och självklart försvann mycket av löpning, då jag var skadad. Men ändå skoj att kunna avsluta med en mils löpning, på Nyårsjoggen. Jag var helt klart lite orolig över om det ens var möjligt och lite nervöst var det då det var så många nya, som sprang. Men det gick bra och jag kunde andast ut. Kanske andades jag ut för mycket för jag åkte på en förkylning efter. Totalt blev det 290 timmar men det ingår 44,5 timmars promenader. 


Cykel: 69 timmar, 170 mil (15334 höjdmeter)

Styrka: 55 timmar

Promenader: 44,5 timmar

Crosstrainer: 37,5 timmar

Skidor: 30,5 timmar

Löpning: 17:46

Spinning: 11,5 timmar

Simning: 3,5 timmar

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards