Alla inlägg den 2 januari 2019

Av Niclas Bernhardsson - 2 januari 2019 22:00

Nyårsdagen och jag orkade helt enkelt inte träna och jag tror banne mig att det måste varit vitlök i den köpta potatisgratängen för jag fick ont i halsen. Det får jag alltid då jag äter vitlök och det är visst relativt vanligt att man inte tål vitlök. För det blev ingen alkohol på Nyårsafton och det är tredje året på raken, trevligt och absolut inget jag saknar. Barnen firade på annat håll så jag och Ullis var själva och bara tog det lugnt och åt god mat. Jag stekte på gotländsk entrecote men gratängen körde vi alltså den enkla vägen men gott ändå. Men det var Nyårsafton det. Igår var benen fortfarande sega och jag kände av någon förkylning. Men idag kändes det riktigt bra och jag var sugen på att zwifta lite. Men endast lite lätt cykling då. Och så fick det bli. Jag valde den bana som jag först fick upp och fick ett tag sällskap av två andra cyklister. Vi turades om att dra men sen försvann de ganska snabb, ungefär samtidigt. Den sista då jag började klättra och då förstod jag att det var Leith Hill, som väntade. Jag försökte hålla mig lugn och lät andra cykla förbi mig. Nu tänkte jag ge allt för att få pb, det förra låg på 8.55 Men det tar ett bra tag innan själva "loppet" börjar, typ 10-12 minuter. Men nu var det dags och jag trummade på och försökte ligga runt 3,0 watt/kilo. Jag visste inte om jag skulle klara det men jag försökte tänka positivt. Nu cyklade jag istället om de flesta men något "monster" passerade förstås. Jag tappade någon gång till 2,8-2,9 men då var jag snabbt på igen och tryckte lite extra. På slutet så ökade jag och låg runt 4,0 watt. Lite tråkigt är att man ser den tänkta sluttiden och sjukt deprimerande då man märker att den ökar då man är supertrött. Men jag lyckades, som sagt var, vända trenden och det var skönt. Efter det så blev det lugnt nedförsåkning. Eller lugn och lugn. Det gick förstås fort ändå men jag tryckte inte på så mycket och jag var själv hela tiden. Sen kommer det åkare från annat håll och då får man förstås lite sällskap. Men jag körde relativt lugnt då också. Jag valde att köra lite till, för att få lite mer kilometer och det blev till slut 31,1 men tiden rann iväg till en timme och nio minuter. Så måttlig fart men 361 höjdmeter, nice!

Sen röjde jag lite och åkte till soptippen med ett gammal badrumsskåp och fixade lite med en toalett. Den i källaren råkade jag ju ha sönder så jag flyttade ned den från övervåningen då den hade en strulande knapp. Men som reservtoalett fungerar den ju. Så lite bök med det och när Ullis kom hem så tog vi en tur till Bauhaus, igen... Vi kunde inte hålla oss från att köpa ett nytt handfat, med tillhörande skåp. Egentligen var det bara badrumsskåpet vi var ute efter men det var visst svårt att hitta rätt mått och nu hittade vi ett komplett paket till ett bra pris. 

Lite snabbmat, på Mc Donalds, och sen shoppa. Jag köpte några till saker, till rördragningen, och nu borde det funka. Väl hemma så fixade jag iordning det sista med rördragningen och det var fasicken vad svårt det var att få det tätt. Men jag gjorde väl lite fel men till slut blev det helt perfekt. Jag hade dock hoppas att kunna använda några av de gamla rören men det kunde jag glömma. Då hade jag nog fått åkt några vändor till och det hade både blivit omständigt och mycket soppapengar. Men det blev så bra så till och med jag är nöjd. Lite handy man över mig. ;-) Lite för mycket, tyvärr... Det blev stopp i avsloppet så jag fick springa mellan hockeyn och källaren. Hockeyn kanske inte var ett måste dock... Surt med förlust men stoppet försvann. 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards