Alla inlägg den 4 januari 2019

Av Niclas Bernhardsson - 4 januari 2019 23:45

Det var fortsatt mycket jobb i huset och sätter man väl fart så brukar det hända grejer. Men man tänker gärna efter en gång extra när man skall bora i badrum, måtten måste bli rätt. Det var iaf saker i ett ett men det stora jobbet var dock monteringen av det nya badrumsskåpet. Lite orolig var jag dock över hur väggen såg ut bakom kaklet för på den här modellen så skulle visst monteringen endast ske med två, relativt små, skruvar. Det verkade idiotiskt, tyckte jag. Och efter att ha gjort hål i kaklet, med en kakelborr, så bytte jag till en väldigt liten, dels för att förborra lite, för de ganska kraftiga franska träskruvarna, så märkte jag tyvärr att det var rätt tomt, på ena sidan. Helvete, tänkte jag. Och mycket riktigt. När jag sedan skall skruva i så greppar det alldeles för dåligt så jag körde några passande hål till och där greppade det bättre. Jag kan gott och väl göra klart det sista lite senare. Med riktigt bra och långa skruvar. Till slut så är skåpet uppe och jag är skitnöjd. Som ett helt nytt badrum fast jag återvände faktiskt en blandare. Med lite puts såg den riktigt fin ut. Med facit i hand, hur själva monteringen gick till, så kunde jag ha bytt blandaren också, då vi hade en ny över, fast den får bli till det kommande relaxrummet. Som det var tänkt från början. Men tiden hade gått och ingen orkade göra mat så det blev pizzerian, igen. Och hur skulle det bli med träningen. Ullis började fundera på refrängen, dvs sängen, men jag taggade till och snart fick jag med oss bägge två till cykelrummet. Härligt! Klockan var typ kvart över nio men träna skulle vi. Vi siktade på en timme och Ullis pratade om att hon sett någon reklam om Jungle curcuit, och den lät ju bra. Och lite rolig. Någonstans i bakhuvdet så visste vi att det gick någon tour och nog skulle vi se den. På mycket nära håll. Vi hinner knappt starta förrän det kommer stora grupper och den första gruppen gick riktigt fort. Och sen finns det även de som vi drar om. Vi verkade ha kommit mitt i ett race och det är lite roligt och visst trissades farten upp, lite grand. Men jag kände att benen var sega och jag lyckades hålla ett snitt på 71 % av maxpuls. Dvs väldigt bra i zon 2. Det blev precis en timme och vi kom 30,3 km. Med en liten spurt på slutet. Skönt att fått till träningen, trots mycket jobb. På några dagar så har jag monterat ihop, och upp, ett badrumsskåp, monterat bort två toaletter och monterat dit två toaletter, med tillhörande meck med rören, och slutligen fått upp både underskåp och handfat i badrummet. Till råga på allt så får vi stopp i avloppet så det fick jag lösa igår. Men det var inte över efter träningen. Jag slutade med att baka ihop en pinnochiotårta. :-) Bra dag!

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards