Alla inlägg den 6 januari 2019

Av Niclas Bernhardsson - 6 januari 2019 21:30

Söndag och både Ullis och jag låg rätt rejält efter på våra respektive veckomål, på Zwift. Jag hade satt mitt mål på 180 kilometer och nu låg jag runt 55 km efter. Och vi valde att dela upp det på två pass. Så ganska snart så satt vi upp på våra hojar och trampade igång. Det blev sådär lite lätt hårt, som det visst alltid blir. Typ mellan Zon 2 och Zon 3. Vi siktade på tre varv, på Perimeter Loop. Första varvet och jag orkade inte dra igång någon sprint. Det fick vara. Sedan, på andra varvet, så kände jag för att försöka och jag var riktigt nära, med mina 10.82 Tror jag hade 10.78 innan. Asch då, tänkte jag. Jag tog igen mig lite och sen körde vi igång igen. Nu kanske tempot hade ökat lite men Ullis hängde lätt på. Vi körde lite i omgångar och rätt som det var så var hon bakom, nästa gång svishade hon förbi. Sen sista varvet och nu sprint igen. Jag ser att jag kan använda mig utav en tempohjälm och vad f-n, tänkte jag. Jag klickade i den och sen satsade jag järnet och jag lyckades få pb med 10.73 Kändes lite fuskigt men det ingår ju i "spelet" sas. Sen så väntade vi 30,0 km och stannade precis där och jag fick tiden 1.05:13 Så rätt lugnt överlag. 

Sedan fick vi besök av T och R och det var som alltid trevligt. Lite Zwift-snack blev det men mest cykelsnack dock. Sen ville både Ullis och jag klämma av veckomålet och jag hade ca. 25 km kvar, Ullis lite mindre. Så upp på järnhästen igen, och samma bana som tidigare. Lite trist men jag vet fortfarande inte hur man kan kringgå de vanliga standardbanorna. Det skall visst gå att cykla på andra ställen. Men men, det får bli en senare fråga. Nu skulle veckomålet klaras av. Både Ullis och jag var lite sega och det såg inte ut att bli något extra, direkt. Och mycket riktigt. Ullis stannade då hon blev klar och när jag äntligen fick upp min banner så lyckades jag sitta kvar i ca. en halvmil. Rätt och slätt, mycket svett! Det blev ganska precis 30 km/h, i snitt. 

Nu skall jag försöka få till lite annat än cykling också. 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards