Alla inlägg den 13 januari 2019

Av Niclas Bernhardsson - 13 januari 2019 21:00

Söndag morgon och Ullis skulle iväg och springa med Tanjis. Och då borde jag ju själv passa på att träna men jag är ju sjukt morgontrött så jag fick kämpa lite. För att komma iväg till gymmet alltså. Idag borde jag köra lite Cross Trainer, eller kanske simma. Men jag ville i första hand få igång träningen med Cross Trainer, igen. Jag har ju varit rätt duktig på det och jag tror det är ett bra komplement, då man inte kan springa så mycket. När jag kom in i omklädningsrummet så var det smockfullt med små barn, och deras pappor. Så jag satte mig lite vid sidan om och bytte om. Sen inne i lokalen så är bägge maskinerna lediga och det var bara att hoppa upp. Efter att ha fyllt på med vatten då, förstås. Motstånd 10, och det tar emot lite grand. Att köra så lugnt. Men idag låg fokuset på att hålla sig i Zon 2 och det kan vara svårt på ett gym. Speciellt när jag får en stark, äldre, herre, bredvid mig. Han mosade på runt 18-19 på motstånd men dock inte så jättelänge. Men ändå lite imponerande. Sen kom en gammal bekant till pappa och jag snackade lite med honom och jag hade dessutom hans fru som musikfröken, på den tiden det begav sig. Bra betyg fick jag så jag undrar om det inte berodde på bekantskapen med pappa. För jag tror inte jag utmärkte mig alls. Men hon kanske såg en dold talang i mig! :-)

Jag fortsatte hålla mig lugn och när pulsen gick upp lite så var jag snabbt där och körde lite lugnare. Till slut var jag uppe i över en timme och nog började jag känna mig lite mosig. Tanken var ju att det skulle bli ett återhämtningspass för jag måste lära mig lyssna på kroppen. Lite väl mycket hårdkörning på Zwift och rätt som det är så bryter man ned sig. Vid 70 minuter så nöjer jag mig och har snittat 122 slag/minuten, grymt! Klart i Zon 2 hela passet. Iaf i en timme och fem och en halv minut. Världsklass ju! :-) Första gången jag lyckats med det och jag blev klart svettig ändå. Väl hemma så får vi höra att brorsan och L, med barn, skall komma förbi. Kul! Så vi hinner duscha och göra oss iordning. De stannar ett bra tag och det är trevligt. Sen är tanken att Ullis och jag skall på bio och vi bokar in oss på "A Star is born"! Jag var inte supertaggad på den först men då vi hörde om filmen så lät den bra. Vi hinner upp till stan, lite innan, och Ullis kan inte hålla sig ifrån att köpa en fotpodd, som hon skall kunna koppla upp sig mot Zwift. Sen käkar vi gott på vårat vanliga ställe. Thai-restaurangen, vid Heron. Alltid gott men man fick stå i kö ett tag. Sen var det dags för filmen och filmens behållningen var helt klart Lady Gaga och Bradley Cooper. I övrigt så var det ingen värstingfilm men den får ändå en 3:a, i betyg. Lady Gaga var helt klart bättre än förväntat men jag kunde ju å andra sidan inte så mycket om henne. Sen var det bara att ta det lite lugnt hemåt för det hade börjat frysa på. 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards