Direktlänk till inlägg 14 januari 2019

Ghost rider!

Av Niclas Bernhardsson - 14 januari 2019 22:45

Måndag och bra lektioner och sen möte på skolan. Jag ville egentligen vara hemma då jag har värsta tentan, som skall vara inlämnad torsdag, vid midnatt. Och jag ligger lite efter. Men det skall väl lösa sig... kanske. Hursomhelst så kommer jag hem ungefär samtidigt som Ullis och Tim har fixat lite med Enklaresport. Det har börjat komma in en del beställningar nu och han har tagit en stor del. Trots att han pluggar själv rätt hårt. Fast nu hade han visst det lite lugnare. Vi fixar iaf lite mat och Tim är på gymmet. Sen är jag sugen på lite träning och en ur träningsgänget skulle visst ut och köra med SZR (Swedish Zwift Riders) och det hade jag också tänkt att göra. Men jag ville få lite kilomter innan men jag kopplade upp mig på Discord och där var han, Bruce Wayne. Snart var även Palmbladet där men det strulade lite med hans mikrofon, eller vad det var, så han försvann efter ett tag. Jag "skröt" för BW att jag var en baddare på att joina sent och hade väl tänkt samma sak nu. Han försvann över då det var uppemot fem minuter kvar och jag körde på. Sen då det var närmare minuten kvar så upptäcker jag att liksom inte har någon knapp som jag kan klicka på, för att joina eventet och nu blir jag tvungen att loggar ut och försöka logga in igen. Men tiden går och jag kommer precis in på typ sekunden och ser hur alla bara åker iväg men jag har ett stort fett rött band framför mig och kommer ingenstans. Men vad sjutton. Jag försöker igen men då åker jag liksom bara runt i ett ingenmansland och det ser lite ut som i rymden. Lite spooky! Jag loggar ut igen och bestämmer mig för att joina BW istället och nu är jag med istället men det ser mer ut som man joinar utifrån sas. De som är med i eventet ser ju bara sig själva och mig ser de inte. Jag ser dock dem och bestämmer mig ändå för att åka med. Jag verkar kunna ligga i deras klunga och därigenom få hjälp, tror jag iaf. Att jag får hjälp iaf. Det är några andra också med. Det är ofta som jag kör lite för hårt och rätt som det är så är jag längst fram men gruppen verkar splittrats upp. Det verkar rätt vanligt i deras group ride. Jag snackar med BW, i discorden, och får lite hjälp åt vilket håll man skall svänga för jag ser inte ledarens "beacon", dvs fyr. Det blir som en stor fet pil som åker över ledaren. Det gör att man har lättare att hålla sig till gruppen. Men jag "freeridear" lite och det är rätt kul. Vid en sprint så känner jag att jag har rätt bra fart, vid ingången, och bestämmer mig för att satsa. -Nu, jävlar! tänker jag. Och får ett saftigt rekord! Wow! Det kändes bra men jag får flämta som sjutton och ber om ursäkt till min discord-kompis! Jag tar iaf igen mig och försöker hålla mig på samma bana. Sen snackar jag typ hela resan om allt och ingenting. Det är trevligt och när nästa sprint börjar så försöker jag men har en dålig ingång och ingen som helst hjälp. En kille som kör träningsprogram, kör rätt hårt, men då jag kommer ikapp så har jag ingen som helst hjälp, då han ligger på samma watt hela tiden. Så det blir hela tre sekunder långsammare än förra. Asch! Lite trött ändå, blir jag. Så jag tar igen mig och sen rullar jag bara i mål men har nu kommit halvminuten framför den stora klungan. Fast den verkar väldigt splittrad så målet med att hålla ihop gruppen gick nog om intet. Trist. Jag tänker mig iaf att fortsätta ett tag men luften gick lite ur mig och jag måste även plugga lite. Kanske är jag lite sliten nu och det gäller att vara vaksam på förkylningar nu. 

Trots mitt fibblande så blev det 41,8 km idag. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Lördag 20 april 23:00

Lördag och Ullis var upptagen med annat och jag kämpade på med mina examinationer. På något tråkigt sätt så hade jag tre av fem examinationer, i nuvarande kurs, som jag blivit underkänd på. På en av kurserna råkade jag ut för ett rejält slarvfel som ...

Av Niclas Bernhardsson - Fredag 19 april 23:00

Fredag och det är mycket att hålla koll på nu då loppet närmar sig och i helgen behövde jag väl få in en drös omexaminationer. Det kanske var förlängd inlämning men jag behövde ändå bli av med det. Hursomhelst så var det som vanligt på jobbet och d...

Av Niclas Bernhardsson - Torsdag 18 april 23:00

Torsdag och det blev återigen en annorlunda dag på jobbet men det finns alltid att göra och jag hann även plugga ikapp lite. Tror det var okej då det ändå gynnar min framtida skolgärning.  På kvällen så lade jag ut en ny sponsor och nu var det Tros...

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 17 april 23:00

På jobbet blev det lite kaos och av sekretesskäl så kan jag förstås inte gå in på vad det var men jag tyckte det sköttes proffsigt. Tänk på att bloggen egentligen är till för att jag skall kunna gå tillbaka och se vad som hänt. Så ni får tyvärr nöja ...

Av Niclas Bernhardsson - Tisdag 16 april 23:00

Tisdag och jag satt på bussen och försökte komma ikapp med en massa. Jag såg att jag fått in en massa dokument som jag behövde få koll på och tog en skärmdump på Kivra. Sedan svarade jag några som hade funderingar på sin medverkan i ultraloppet. Seda...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards