Direktlänk till inlägg 25 januari 2019

På bra kurs och sen faktiskt välförtjänt vila

Av Niclas Bernhardsson - 25 januari 2019 11:00

Fredag och jag var ledig från skolan. Men det hade kommit broddar som jag behövde leverera till skolan men Ingrid kunde åka förbi och hämta upp dem. Jag hade väldigt mycket tid och jag tog det lugnt. Sen gick klockan och när jag skulle ut och starta bilen så får jag en chock. Shit, vad snö! Jag fick lite panik men tar en skyffel och börjar ösa bort snö. När jag är klar så har jag typ 25 minuter kvar tills kursen skall ut. Jag kom visst iväg lite väl sent men det känns ändå som det skall vara lugnt. Men väglaget känns lite vanskligt och jag kommer bakom en traktor men åker förbi rätt snabbt och när jag kommer ut på motorvägen så vräker det ned. Men vad i helsicke! Det här kommer ju inte att gå. Jag ligger bakom en lastbil och slår på hands-free, och ringer en kollega, som också skall på kursen, och ber henne att säga att jag blir lite sen. Fast de skulle också bli sena, sade hon. Aj då! De körde visst i 40 km/h, och var i höjd med Tystberga. Hmm, jag som precis kommit till Sille Krog. Men vädret blev snart bättre men jag hade knappt kommit förbi Tystberga förrän det börjar tjockna på och sen tar det typ stopp och man kryper fram. Oops! Det här blir fler än bara några minuter sent. När jag sen springer in till kursen så är jag en kvart sen men de verkar ha väntat lite då vädret var som det var. Kursen är sen jättebra och föreläsarna är engagerade och trots att ämnet, det handlade om Autism, är intressant så blir mycket fakta i längden tråkigt. Men de gjorde det bra och man var på tårna. Jag träffade många bekanta och det var kul. Sen, väl hemma, så softade jag lite och jag kände att jag nog behövde vila. Så det blev hemmakväll med mycket gott. Det kändes som om kroppen behövde det och jag har känt av lite huvudvärk, ett tag. Och sista tuffa loppet, på Zwift, gick ju inte så bra. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Tisdag 16 april 23:00

Tisdag och jag satt på bussen och försökte komma ikapp med en massa. Jag såg att jag fått in en massa dokument som jag behövde få koll på och tog en skärmdump på Kivra. Sedan svarade jag några som hade funderingar på sin medverkan i ultraloppet. Seda...

Av Niclas Bernhardsson - Måndag 15 april 23:00

Måndag och idag var det en ny vecka och nya krafter. Tänkte jag. Det började dock rätt dråligt och jag fick avvika på morgonen och fräscha upp mig efter att ha fått något i ansiktet.  På dagen så fick jag en återkoppling på kursen i fonetik och det...

Av Niclas Bernhardsson - Söndag 14 april 23:00

Söndag och vi vaknade rätt sent, ja i alla fall jag. Ullis hade tagit kaffe i biblioteket så jag satte på några koppar i den vanliga bryggaren. Lite morgonteve och sedan pluggade jag en stund. I övrigt så bestämde vi oss för att skjuta upp starten i ...

Av Niclas Bernhardsson - Lördag 13 april 23:00

Lördag och man hade inte sovit som en prins direkt då Felix säng inte var gjord för en tungviktare som mig och Ullis åkte väl in i mig då det blev som en grop.  Men lite speciellt att vakna upp mitt i Stockholm.  Efter lite frukost så försökte ma...

Av Niclas Bernhardsson - Fredag 12 april 23:00

Fredag och idag tog jag bilen och eftersom jag höll på glömma bilen en gång var Ullis lite orolig att det skulle hända igen. Då "missade" jag precis anslutningsbussen och det var tur det eftersom jag pratade med Ullis strax efter det och hon undrade ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards