Alla inlägg den 8 februari 2019

Av Niclas Bernhardsson - 8 februari 2019 22:00

Fredag och jag var riktigt trött på morgonen och sov länge. Nu fick det räcka med tabletter och det var egentligen bara den sista sprutan, på kvällen, som jag skulle ta. Jag hittade instruktionslappen, för hur man skulle ta sprutan, och jag reagerade över en mening. Det var att man kanske kunde tycka att det var obehagligt men att det endast var första gången. Inget kunde vara mer felaktigt, iaf när det gällde mig. Jag hade fruktansvärt svårt att sticka mig själv och jag får verkligen uppbåda alla mina krafter för att trycka in nålen. Men hursomhelst. Ullis skulle zwifta lite, klockan 14.00, och jag tänkte hänga på. Det var lite bråttom och den här gången hade Ullis bytt cykel och jag behövde inte stressa för jag tänkte starta min trainer lite efter Ullis för att kunna joina henne. Och jag kunde ju följa henne, och resten av hennes tour, men hon, och de andra i touren, kunde inte se mig, eller för den delen ta rygg på mig eller någon annan utanför touren. Det är lite av hur det fungerar i Zwift. Är man med i ett event så ser man bara de som är med på det eventet men alla övriga kan se allt. Så på min skärm så såg man både de som var med i eventet och alla övriga och på Ullis skärm såg man bara de som var med i touren. Lite skumt men jag lyckades följa med men när jag kört en dryg timme så tappade jag kontakten med min Zwift och jag bara stannar. Kändes lite konstigt men det räckte gott och väl för mig idag. Och när jag provade att starta upp trainern igen så fungerade allt. Det blev iaf 32,7 km och en dryg timme. Och så slapp jag den jobbiga backen. Ullis avslutade starkt genom att sprurta och hon tryckte stenhårt sista biten och gjorde en enorm upphämtning och plockade 45 sekunde på en person på endast några kilometer. Själv så tog min ork slut och det räckte som det var för mig. Och på kvällen så fastnade jag och Tim framför teven och såg på "Rampage". Och så var det sprutan då... Sista och jag kände ett enormt motstånd men jag lade den i rätt läga och så fick jag fokusera... Sekunderna gick och sen blundade jag och tryckte! F-n vad det skall ta emot då! Men sista sprutan och det kändes väldigt bra, iaf efteråt. Men jag fick ett enormt blåmärke av sista sprutan så den tog väl fint bland alla blodkärl. 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15
16 17
18
19
20 21 22
23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards