Alla inlägg den 11 februari 2019

Av Niclas Bernhardsson - 11 februari 2019 18:00

Träning även idag! Det sägs ju att nöden är uppfinningarnas moder och jag är den förste som kan skriva under på det. När barnen var små, och det följdaktligen borde vara svårt att få till träning, så var både jag och Ullis finurliga och lyckades trycka in träning lite här och var. Och nu, med foten i bandage, så borde det också betyda klart mindre träning, men jag har lyckats hålla uppe träningen ändå. Iaf hyfsat. Jag är ju lite mer trött och så iofs. Och får inte trycka för mycket med foten. Klockan 18.10 så skulle en group ride, med SZR (Swedish Zwift Riders) dra igång och det är något som passar mig. Jag skall ju hålla mig lugn. Jag ser också att det är en annan gruppledare och det blir intressant. Jag tyckte den som brukar vara inte passade riktigt för uppgiften då han lätt brusade upp och det blev ofta lite lätt dålig stämning. Så det här var klart lockande men jag hade visst lite tid innan. Ullis drog iväg till Safiren och jag kunde ju dra igång lite tidigare. Jag körde lite lugnt på Londons gator och det blev 10,0 km på lite under 20 minuter innan det var dags att "zwifta över" till group-riden. Allt såg ut som vanligt men fältet drogs ut lite grand och vissa drog iväg, trots att det är ganska tydligt vad syftet med cykelturen var. Men ledaren höll sig lugn och det hela var ganska trevligt och ingen drog iväg på sprinten, på första varvet. På andra varvet så var det dock helt okey att dra iväg och jag provade att trycka lite grand och kom upp i ganska hög belastning men ändå såklart markant skillnad mot innan operationen. Jag höll mig hela tiden väldigt nära ledaren och det var en lugn och skön belastning. Sen fick ledaren för sig att de som ville skulle sprinta sista kilometern och målet var att alla skulle samlas bakom honom, då det var en kilometer kvar. Men det blev mindre lyckat och många, som dragit iväg en bit, orkade inte vänta in. Det förtog lite och det blir ju lite fusk att vissa började för långt fram. Och jag borde ju inte ta i så hårt och så länge. Så efter bara några sekunder så kommer jag till sans och bara kör lugnt istället. Och många göra likadant men en kille skall prompt hjälpa mig... Han väntar in mig och tar i och så upprepas det flera gånger. Jag var tyvärr inte en lyckad klient. :-D Men jag får tacka för försöket. Så lite över 40 km idag.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15
16 17
18
19
20 21 22
23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards