Alla inlägg den 12 februari 2019

Av Niclas Bernhardsson - 12 februari 2019 11:30

Tisdag och klockan, 18.00, så skulle sista delen av Ullis tour, tror den heter Vox Tour, gå av stapeln. Sist kunde jag ju inte köra på samma bana men vi provade idag igen. Ullis kom hem från jobbet och det var lite mat innan det var dags. Som vanligt så fick vi stressa lite men idag så startar jag typ samtidigt men eftersom tjejerna starta på en separat startramp, så var jag en bra bit ifrån henne, då hennes lopp startar. Oops, där ser jag att de kommer ut långt före mig och jag ligger ca. en kilometer bakom och jag börjar trycka på. Jag jobbar på runt 3-3,5 watt per kilo och efter fem minuter så börjar det ta ut sin rätt och jag får sänka då och då. Men jag arbetar mig igenom deras åkare och det tar kanske tio minuter innan jag börjar närma mig Ulis men nu är jag riktigt trött och passar på att ligga bakom lite ryggar. Äntligen är jag ikapp och nu kan jag initialt ta det lite lugnt men nu börjar Ullis vakna och arbetar sig framåt i fältet. Och jag har lite lagom återhämtat mig och hänger förstås på. Farten trissas hela tiden upp och Ullis är aggressiv. Jag kan ju tyvärr inte hjälpa henne då deras gäng är inne i ett eget event. När Ullis går i mål så är min tanken att köra lite till men jag är nog lite trött och sliten så jag kommer inte så många kilometer innan ett stort berg, framför mig, tar bort all motivation och jag lägger av. Det blir lite drygt 35 km och jag är nöjd. Imorgon väntar återbesök, på Sabbatsbergs sjukhus, där stygnen skall bort och jag skall träffa en sjukgymnast. 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15
16 17
18
19
20 21 22
23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards