Alla inlägg den 27 februari 2019

Av Niclas Bernhardsson - 27 februari 2019 22:00

Onsdag och idag var det ju dags för herrarnas 15 km. Kanske, kanske skulle det finnas lite krut i Calles kropp. Han hade ju onekligen kommit i rampljuset och det var nästan bara negativt kring det. Med rätta faktiskt. Det finns gränser och så finns det gränser. Men först ville jag trampa lite och varför inte försöka komma igång rätt snabbt. Sagt och gjort. Snart satt jag på cykeln men det fanns inte så mycket kräm i benen. Och redan vid 24,2 km, och 44 minuter, så fick jag nog. Det var inte riktigt min dag. En kompis, samt även affärskontakt ringde då jag satt på cykeln och jag skrev att jag skulle ringa upp efter skidorna. Så det fick jag inte glömma. Han var lite osäker kring prepareringen för Vasaloppet och kring själva glidet hade jag full koll men fästet... Pust! Fastän jag jobbar med skidor så verkar ju prognoserna visa ett väldigt svårvallat lopp. Men nog om det. Jag hoppar iaf in i duschen och sen är det skidor som gäller. Och vilken härlig start av Calle men ser han inte överladdad ut? Jo, så verkar det vara och föret är ju inte riktigt hans heller, idag tjänade man på att både vara stark och lätt i kroppen. Det slutade med en blygsamt placering för Calle men Sundby fick sitt efterlängtade guld. Det var välförtjänt men lite smolk i bägaren är ju hans överdosering av astmamedicinen. Det är förvisso samma medicin som jag måste ta i kyla men enligt den sköterskan jag var hos så var det väldigt stora doser som Sundby hade åkt fast för. Hon var för övrigt väldigt intresserad att prata om det. Själv fick jag prova en störtdos, för att prova effekten, och var alldeles snurrig i huvudet av det och hade sönder både skor och en leksak av misstag. Men det var ju några år sedan och ändå var jag inte i närheten av Sundbys dos. Efter skidorna så ringde jag iaf upp kompisen och han blev lite lugnare efter det. Sen fixade Mr. Fix en härligt god middag och sen åkte vi och hämtade min bil, som varit på lagning, och åkte sedan till familjen S för en kopp kaffe och kaka. Trevlig men lite slö dag. Jag fick förresten slita med Mr. Fix skidor. Fy bubban vad hårda de var men nu är grovjobbet gjort. Men kul att kunna hjälpa till lite. 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15
16 17
18
19
20 21 22
23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards