Alla inlägg den 1 mars 2019

Av Niclas Bernhardsson - 1 mars 2019 09:15

Fredag och nu var det dags för "mitt" stafettlag att köra. Jag hade egentligen lämnat ifrån mig själva hanteringen utav laget men det är klart att man är där och hjälper till lite grand då de körde i mitt namn - Team Enklaresport XC. Som motkrav så hjälpte jag till lite med vallningen, givetvis stålsicklat. Och sen hörde jag att Brittan skulle skjutsa några åkare och då hon hade fullt upp med barnpassningen så sade jag att jag fixar det. Men de skulle köras till Oxberg och det innebar att jag skulle ha lite tid till träning, på morgonen. Sagt och gjort. Jag hoppade upp på cykeln och drog igång. Ingerheijmaren och Rolfan åt frukost och jag passade på att cykla. Det blev New York City och prick 30 km på 59 minuter. Nu höll jag 179 snittwatt och det innebar förstås en del höjdmeter. 394 stycken, närmare bestämt. Så faktiskt lite högre tryck än igår och det var konstigt. Kanske var jag lite piggare. Sen fort in i duschen och sen fick jag lägga om såret lite snabbt och trycka i mig frukost. Det verkade som att mitt lag gått snabbare än beräknat så kanske skulle jag nog kunna vänta in min åkare. Men det fick vi se. Vi parkerar bilen och det visade sig vara riktigt långt ifrån växlingsområdet. Jag fick kämpa med kryckorna i snön. Men det var hårt och jag behövde inte vara rädd för att ramla. Väl på plats så är det bara att vänta och vi får sen besked om att vi "bara" växlat 20 minuter efter det andra laget. Och kanske, kanske kunde Ingerheijmaren komma ikapp lite. Men så blev inte fallet. Det andra laget hade starke F. Blom, som endast stakade, och gjorde det bra. Ingerheijmaren ramlade dessutom två gånger och det blev ytterligare väntan. Men några bekanta dök upp och vi åkte sedan hemåt. Alltså jag och Ingerhejmaren. Blomman fick plats i andra bilen. Vårat lag fick sedan tiden 7.16 och det var klart bättre än förväntat. Riktigt grymt gjort och många fick mersmakSen så var det hockey, på kvällen, och god mat. Det var spännande och Mora avgick med segern - kul!

Just ja! Det var förresten herrarnas stafett, på VM, idag men det var som vanligt stolpe ut. Men de försökte men det gick inte vägen. 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards