Alla inlägg den 30 mars 2019

Av Niclas Bernhardsson - 30 mars 2019 19:00

Lördag och dags för det årliga Spin of Hope och vår löparklubb, Enklaresport Running Club, ställde som vanligt upp med en cykel. Och jag, alltså Enklaresport, skänkte en massa priser. Det var underkläder, både trosor och sport-topp samt gymhandskar och energi. Igår fick det bli lite vila och Ullis och jag var dessutom uppe i Stockholm och det tog tid. Men med tanke på dagens spinning kanske det var smart med lite vila. Ullis och jag kom upp i bra tid och hann äta lite frukost innan vi begav oss bort mot Safiren. Där mötte Ullis upp sin jobbarkompis och vi bara in allting. Sen var det bara att förbereda sig och jag hade mina fyra inplanerade pass lite utspridda och tänkte dra hem emellan för att plugga lite. Det var tanken iaf. Så var man då igång och Puff inledde men jag var trött och mitt typiska "hjärtproblem" med att jag får hög puls per omgående uppenbarade sig igen. Första tio minuterna så var pulsen hög, trots låg ansträning men efter det så började den bete sig normalt och jag ser på pulsen att det var ett bra pass men jag verkade ha tagit det lugnt. Typ 142 slag/minuten i snitt. Och maxpuls, bortsett från den konstiga starten, blev 163. Det får jag skylla morgontröttheten på. Sen in i duschen och hem. Där försökte jag plugga lite men hade svårt att få sidan att fungera så jag mailade handledaren och frågade om de hade några problem. Men det hade de inte, enligt honom. Hm, jag fick dock lite tips och till slut fick jag igång allt. Men timmarna hade gått och snart var det dags igen. Jag är på plats och får skynda mig lite och nu är det Cyklist-Danne. Han har ett gäng SM-medaljer, i bagaget, och jag ställde in mig på ett tufft pass. Och det blev det verkligen. Nu blev det hårdkörning låtarna igenom och man fick ta igen sig lite mellan låtarna och pulskurvan blev nu mycket mer stabil. Som långa raka streck, typ. Det var så man kollade på klockan många gånger. Skall det aldrig ta slut, typ! :-) Fast på ett bra sätt. Snittpuls på 154 och max på 172 slag/minuten. Och nu skulle det vara lugnt fram till klockan 17 men jag får ett sms, av Flaken, som undrar om jag kan täcka upp för honom då han är sen. Och absolut! Det kan jag förstås men jag har också fått ett sms från Ullis som säger att hennes syrror är där och hälsar på. Men jag hoppar upp på cykeln och drar igång. Jag börjar lugnt och sen ökar jag bara. Jag hinner köra i tio minuter och sen tar Flaken över. På den korta tiden så hann pulsen upp till 168 och det bäddade för ett tufft pass så Flaken fick nog bita i. Det var Safiren-Elin som höll i passet och hon gjorde det för en kille som förolyckades för en massa år sedan. Jag kommer så väl ihåg det. Jag var uppe på Vasaloppsveckan då jag möttes av den tragiska nyheten. Vi kände varandra väl och våra familjer hade umåtts en del då vi var väldigt unga. Sen upp till cafeterian och där satt Ullis med hennes syrror och deras barn. Kul och jag fick gosa lite med lilla Melissa. Och förstås busa lite med Cornelia. Efter fikan så sade vi adjö till dem och jag hoppade in i duschen igen och drog hem för lite mer plugg. Men då var det United på teve så det blev både plugg och teve. Sen blev det hyfsat bråttom och nu var det de två avslutande passen. Först var det Carina som körde lite lugnare och med lite feelgood-musik och lite blandad musik. Då var det för Team Alice, jag körde. Det blev snitt på 144 och max på 163. Och sen var det bara att byta cykel igen och nu var det avslutning och Safiren-Elin igen. Nu var det Schlager-tema och det älskar ju jag. Man skulle visst räcka upp sin hand om man visste vilken låt, artist och land det var. Men jag missade visst det, eller förträngde det, så jag ropade ut svaret ibland. När jag kunde det förstås. Det var några andra som var grymt duktigt men jag hade några rätt iaf. Trots den roliga tävlingen så blev det nu högst pulssnitt och högst maxpuls. 156 respektive 176 slag/minuten. Kul och viktigt dag och alla kände sig nöjda. 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards