Alla inlägg den 31 mars 2019

Av Niclas Bernhardsson - 31 mars 2019 20:30

Söndag och Ullis och jag bestämde att vi nog skulle hinna in en sväng till Nyköping för att kolla in när Ullis systerdotter skulle ha gymnastik. Det kunde vara roligt! Men lite småsegt att komma upp men snart var vi på väg in till Nyköping och Bryngelstorp, där gymnastiken var. När vi kom in i Nyköping så får Ullis ett sms att Millan precis skulle åka och då kunde vi lika gärna vänta in dem, då vi var någon minut före dem. Så snart ser vi dem i backspegeln och hänger på. Det är ett gäng småungar och de har jätteroligt och jag får själv lite idéer som jag kan använda för de minsta på skolan. Efter det bestämmer vi oss för att åka ned till stan för en fika och då hänger även Ullis andra lillesyrra på, Carro. Vi fikar på Var dags rum och fikat var väl sådär, typ fikabröd från dagen innan, men sällskapet desto trevligare. Sen åker vi och storhandlar på City Gross och när jag ändå är där borta, vid Påljungs hage, så hoppade jag in på Stadium Outlet och köpte en ny vårjacka. Snygg och bra pris. Så det gick några timmar i Nyköping och så även hemma. Men jag hade en Zwift-värld kvar för att klara av månadens utmaning och eftersom jag varit sjuk en del så låg jag efter och nu var det alltså sista dagen och jag fick leta efter en group ride, som körde just i den världen. Det fanns en, på den tiden som var kvar men de skulle ligga och köra mellan 2,2-2,5 watt/kg, i 90 minuter! :-0 Jisses! Själva utmaningen i sig var ganska lätt då det räckte att man skulle kört minst 25 km i fem världar. Det var egentligen en baggis men nu hade tiden börjat rinna ifrån mig. Men jag var på plats när det startade och med gårdagens Spin of Hope, i benen, så hade jag inga planer alls på att köra så länge som en och en halv timme. Det startade ganska lugnt men snart låg man och tryckte i snitt på 2,3 watt men det var platt och lättkört. Så inga problem att hänga på och när jag passerat 25 km så får jag upp att jag klarat av målet! Det känns bra och när jag kört någon kilometer till så känner jag att det får räcka. Bra vecka ändå och jag är nöjd!

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards