Alla inlägg den 1 april 2019

Av Niclas Bernhardsson - 1 april 2019 21:00

Måndag och det var lite segt att komma upp, en timme hade ju försvunnit för oss. I lärarrummet så är det snack om att vi skall göra ett aprilskämt för eleverna och säga att Google skall komma och fota och att vi därför skall få eleverna att lägga sig och vinka. Det känns just då lite väl svårt att få till det men varför inte och någon lärare lät skeptisk. Men nåja, jag tänkte inte så mycket på det då men när jag hade haft min första timme så hade jag en timmes paus och då kom elever och frågade mig om det stämde det här med Google och flyplan. -Javisst, sade jag! Så jag gick all in och när klockan nästan var 10 så ser jag att en klass inte alls är med på tåget och jag springer in och säger att det är dags nu! Jag får ut dem och sen spelar jag med för fulla muggar och menar att det kommer att jaktplan, som skall fota, så det gäller att vara snabbt. Ett tjugotal barn ligger ned och vinkar och snart kan jag och Birgitta inte hålla oss utan vi börjar ropa: -April, april! :-D Så några gick uppenbarligen på det och jag fick några små retfulla knuffar och eleverna verkade tro att det var jag som gjort skämtet. Så var det ju inte och jag kommer inte ens ihåg vem det var som kläckte idén. Det var ju roligt. Sen gick timmarna och jag blev alltmer trött i foten. Det tog helt klart efter helgens bravader och när jag åkte hem efter mötet så var jag supertrött. Så trött så timmarna gick och jag fastnade framför teven och jag orkade inte träna. Det skall mycket till för att jag skall missa en träning men nu blev det alltså så. Och det är inget aprilskämt. 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards