Alla inlägg den 4 april 2019

Av Niclas Bernhardsson - 4 april 2019 22:00

Ja, det var en sång som jag och min framlidne far sjöng tillsammans. Säkert hellre en bra men musikintresset sjönk iaf inte av tillfällena då vi tillsammans gav hals! :-D Men idag var det inte sång som stod på schemat. Fast jag gav dock hals på skolan idag. Några elever hade önskat sig "Äppeltjuven" idag och de älskar när jag går in i rollen som en elak Trädgårdsmästare och extra kul tycker de att det är när jag plötsligt vrålar ut: -HAR NI KOMMIT FÖR ATT STJÄLA MINA ÄPPLEN! Ibland tar jag i så att jag får ont i halsen men eleverna tycker det är så roligt och i synnerhet om det är någon ny assistent med som inte är är riktigt med på vad som komma skall. He he, tror jag lyckades bra idag. Men jäklars vad stämbanden fick jobba. Väl hemma så fick grabbarna och jag fixa vår egen mat då Ullis skulle iväg och käka med jobbet. Tim var duktig och stod för matlagningen och jag passade på att cykla en sväng. Antingen skulle jag kika in ett träningsprogram eller så skulle jag köra uppför Alpe du Zwift. Det blev det senare för jag orkade inte kolla igenom programmen. Det var rätt klent med folk och absolut noll tjejer. Själva utmaningen lockar kanske mer killar. Vad vet jag. Jag tror dock att jag såg ett tjejnamn i listan men hon var en bit bakom från start så jag kanske inte ens passerade henne. Efter en kvart så var jag framme vid foten på berget och nu var det bara att börja klättra. Jag började hyfsat lugnt men allteftersom blev jag sugen på att slå mitt månadsrekord, som verkade vara något på 71 minuter. Det lät inte alltför svårt och jag började så sakteliga öka. Nu låg jag ständigt på ett snitt på 220 watt. Och sen får jag tummen upp av en lokal åkare och blev lite förvånad. Han brukar inte ge tummen upp så jag funderade på om han också var på väg uppför berget. Snart ser jag att han kommer bakifrån och det går fort! Jag triggas just då och försöker öka och ett avsnitt så låg jag lite högre. Tror jag snittade 132 watt där. Men det sjunker snart nog igen för det är långt kvar. Hornen började växa ut och jag tänkte försöka hålla honom bakom mig men han håller ganska ofta ett betydligt högre tempo så rätt snart så inser jag att det är kört. Jag vinkar då han passerar för jag har redan skickat iväg min "tumme" och han vinkar strax tillbaka. Han ligger typ och snittar 3,5 watt och jag kanske runt 2,7-2,8 watt. Och jag ser nu att jag är över 90% av max så målet är att persa. Nu verkar det som en bekant passerade, fast åt andra hållet. Jag hinner inte se vem det är för det går fort nedför men helt klart så är det någon jag har på min vänlista och jag förstår snart att det är killen som ganska nyligen passerade mig uppför. Han fortsatte alltså inte så långt innan han vände. Men nu är jag rätt trött och jag börjar snart mattas av och ett tag så orkar jag inte riktigt hålla min 220 watt utan det sjunker till 210 watt. Jag gör en sista ansträningen och nu ligger jag på mitt max och det är återigen över 230 watt men det var nog sista rycket för jag tappar igen. När jag ser toppen så verkar det så nära och det känns, iaf just då, som att jag skall persa. Sen kommer dödsstöten då jag får se min beräknade tid. Den är på nästan en minut över mitt pb. Men vad f-n! Nu har jag kämpat rätt hårt i backen i typ över en timme och missar pb och det ganska precis. Helt slut på toppen och jag får återhämta mig ett tag. Sen rullar jag nedför och nöjer mig med att bara ha plockat ikapp lite kilometer och det blir inget mer efter det. Pust! Total tid 1.42 och 33,2 km. 

Och just ja! Killen jag skrev till i tisdags svarade men såg inget fel i att förlöjliga en offentlig person då andra gjorde det och den offentliga personen var "van vid det"... Så att någon annan gör fel rättfärdigar att man själv gör det? Hmm, där håller jag inte med. Det är tvärtom sådant beskriver en typisk mobbare. 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards