Alla inlägg den 9 april 2019

Av Niclas Bernhardsson - 9 april 2019 21:00

Tisdag och det är den mest hektiska dagen, på skolan, men den gick bra och det var kul. Jag hade lovat Harry Potter, för de som ville, då det varit väldigt mycket orientering, på slutet. Så de flesta stannade inne och idrottade och allt flöt på bra. Riktigt kul. Sen hem och där hade Ullis bestämt att hon skulle springa med Tanjis och jag tänkte att jag kunde prova på att köra lite på Sports Club, i Trosa. Sagt och gjort. Jag packade träningsväskan och packade även ned mig ett par löparskor. Kanske skulle jag prova att springa en stund på löpbandet. Jag lämnade av Ullis och sen åkte jag vidare mot Trosa. Väl på plats så hoppar jag upp på en Cross Trainer och jag känner direkt att vinkeln, för foten, är rätt tuff men tänker att jag måste ju ändå belasta foten. Enligt sjukgymnasten skall jag ju försöka komma bort från för mycket häluppbyggnad så det är väl dags att tänja ytterligare. Jag kör rätt lugnt, i fyra kilometer, sen vill jag prova på några intervaller men är lite osäker på vilket motstånd jag skall köra. Jag provar och den första intervallen blir riktigt tung. Jag får sen gå ned ett hack och resten blir bra men det är nästan blodsmak i munnen. Bra att det är lite folk där så man triggas lite. Nu klarade jag av att nästan ligga på mjölksyratröskeln iaf. Dock så orkade jag bara fyra stycken intervaller och topparna låg på 178, 179, 182 och 184 slag/minuten. Hyfsad stegring så mjölksyran var väl på gång att dra iväg. Sen lite lugnt i någon kilometer och jag knaprade ihop 10 km på strax under 40 minuter. Lite ovant att träna bland folk och sen gick jag lite planlöst runt och tränade med vikter. Det blev inte helt optimalt och man känner att man tappat en del styrka. Alltså både fet och svag. Ingen bra kombo.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards