Alla inlägg den 20 april 2019

Av Niclas Bernhardsson - 20 april 2019 22:15

Ullis var uppe med tuppen och jag hörde att hon sprang runt. Jag försökte vakna men somnade om. Men snart var jag uppe och åt frukost med Ullis. Idag skulle vi in till Nyköping för att kanske köpa en ny paviljong. Den förra tog en höststorm och på Jysk hade de ett erbjudande som gick ut idag. Jag packade med lite grejer som en kund skulle ha. Eventuellt skulle vi hinna förbi med dem. Men först var det alltså annat som låg på agendan. Vi tänkte passa på att få bilen tvättad och vi åkte till det vanliga stället men de tog knappt någon notis om oss och när jag såg hur ineffektiva de var så bestämde vi oss för att prova ett annat ställe. Vi bara traskade ut och satte oss i bilen och drog iväg. Nu åkte vi mot Sunlight, istället. Där skulle det också finnas en biltvätt/rekond, som hade öppet. Där kom en kille direkt och han var supertrevlig och verkade ta både god tid på sig och vara duktig. Så vi kände oss säkra och lämnade bilnyckeln och traskade ned till centrum. Nu hade vi några timmar på oss men Ullis sade att hon var hungrig och när jag kände efter så var jag det också. Vi valde Ät, som är ett lite finare ställe, och det var helt okey. Det blev deras Hamburgare, som jag tror heter Ät-burgaren. Jag råkade säga Nyköpings-burgaren och killen, vid disken, blev orolig att jag gått till fel ställe. :-) Efter det så får vi veta att Ullis småsyrror sitter och äter på Sandys, och lilla Cornelia är med. Och eftersom vi är proppmätta så skippar vi kaffet och traskar dit istället. Cornelia har lite kvar att äta och jag får för mig att ta kaffet där istället och Ullis är på. Det var trevligt och sen säger vi adjö och tar ett varv på Clas Ohlson. Där blev det som vanligt några saker innan vi började bege oss tillbaka mot biltvätten. Och jäklars vad fin den blev! Nu har vi definitivt bytt ställe! 

Sen hem och där fixade vi lite med altanen och timmarna gick. Efter maten så kände jag att jag måste träna men Ullis var lite sliten från igår, förstås. Och nu var det dags för det tuffaste passet hittills med en stress point på 66. Det hade vi inte varit uppe och det tog emot lite grand. Men jag skulle banne mig igenom det och jag har ju ännu inte kommit upp i riktigt hög pulsnivå. Det var inte så många ute idag och det var som vanligt the Road to the Jungle. Men tyvärr sjukt lite folk så det gjorde det svårare att ta ut sig. När jag äntligen kom tillbaka till civilisationen, sas, så gick det lite lättare. Fastän man ändå kör själv så blir det lite lättare när det är lite folk runt en. Jag tyckte jag fick kämpa med psyket men jag var ändå inte uppe i mer än 80% av maxpuls - skumt! Men det borde betyda att det finns mer att ta ut. 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards