Alla inlägg den 3 maj 2019

Av Niclas Bernhardsson - 3 maj 2019 22:00

Mott jobbet och i bilen varnas det för halka och jag ser att det är två plusgrader. Oj då! Jag bestämmer att jag styr om utomhusidrotten för jag vill att eleverna skall ha en positiv bild av ämnet. Så när jag kommer fram, till skolan, så ser jag till att det sprids och ingen blir direkt ledsen. Jag kör lite löpskolningsövningar och sedan blir det "Skattjakten", för hela slanten. Det går lite segt i början men sen blir det en jäkla fart. Några blir trötta på en som de säger fuskar men när jag ser så säger jag till. Det är ju lite svårt att se allt. Och sen upprepar jag samma lektion men jag kör lite löpning med en specialgrupp. Sen hade jag tänkt att göra lite annat men de tyckte det var så roligt att springa runt och få sin tid så nästan hela lektionen gick åt till det. Sen får jag ett sms från Ullis som säger att hon har börjat springa och jag bestämmer mig för att inte gå till lärarrummet utan börjar bege mig hemåt men först efter att jag fixat lite inför nästa vecka. Jag plockar upp Ullis som hann springa en bra bit och vi tar lite att äta, efter att Ullis duschat, och sen beger vi oss till Safiren. Där skall jag prova att springa och jag snackar med Safiren-Micke, och visar vad Zwift är för något. Jag bara joggar på men efter en dryg kilometer så blir jag helt själv och jag ser att jag inte har något nätverk. Ajdå! Ullis kör lite gruppträning och när hon är klar kommer hon upp och jag har sprungit hela 7 km! Så jäkla glad och det är längst hittills. Det började med en väldigt låg puls, även för att vara löpning. Men mot slutet av passet så hade pulsen gått upp men det kändes ändå väldigt positivt. Ah, jag är klart hoppfull men det är ju en kamp mot klockan. Jag drömmer ju om sub10 men att bara slå pb är ju gott nog. Träningsmässigt, i mängd, så finns förutsättningar men man skall ju springa också. Efter löpningen så bytte vi om och jag kände mig lite flåsig men nu skulle det simmas. Jag börjar och tycker att jag omgående får in snitsen. Jag kommer ikapp Ullis och lägger mig bakom men killar henne på fötterna. Hon är dock snabb i vändningarna så vi håller samma avstånd länge. Sen bestämmer jag mig för att gå om och nu trycker jag på lite men känner att jag är på gränsen. Jag flåsar hårt och nu tar Ullis in på mig istället och jag spänner mig. Asch! Det går inte mer och jag väljer att kliva av. Rejält nöjd, dock! Jag försöker springa lite i vattnet men det börjar krampa i baksida lår så jag väntar istället in Ullis. Bra träningsdag och jag är som sagt var riktigt nöjd!

Väl hemma så var det en salig blandning av Let´s dance, Jurassic Park, finaste familjen och lite Zlatan. Jag somnade ovaggad...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards