Alla inlägg den 4 maj 2019

Av Niclas Bernhardsson - 4 maj 2019 23:00

Så var det lördag och Ullis jobbade lite extra och jag, och Tim, passade på att röja lite i källaren. Sen, när Ullis kom hem, så fixade vi oss iordning för att åka och kolla lite på ultraloppet, i Trosa. Loppet där man, varje heltimme, skall starta igen och sträckan är på 6707 meter. Det innebär att, bara man är klar för nästa varv i tid, får springa/gå i vilken fart man vill. Och taktiken är olika, speciellt i början på loppet. Vi tittade ett lite tag och hejade. Sen, åkte vi och köpte oss en varsin kaffe och hejade även ett varv till. Några verkade springa med mycket lätta steg och sprang fort. Men som sagt var. Här handlar det om att hålla ut länge och det är sällan ett alltför bra löpsteg vinner i längden. Vi åkte sen hemåt och nu skulle det tränas. Sen skulle vi bort till vännerna R och T, som bjöd på fika. Det blev återigen FTP Builder, för mig, men Ullis körde bara lite distans. Dock på samma bana och hon startade några minuter innan mig så jag försökte komma ikapp. Eller försökte och försökte. Kör man program så håller man ju det uppsatta ansträngningen så det går inte att köra ikapp med flit. Passet var roligt och omväxlande. Samma bana som sist och på slutet, när passet var slut, var jag nästan ikapp Ullis. Men lite trött var jag och nu var det lite bråttom. Fort in i duschen och sen bort till fikat. Fast jag var duktig och åt inget. Egentligen så berodde det nog mest på att jag glömde laktros-tabletterna hemma men vi kan väl låtsas iaf? :-) Skämt åsido så har jag steppat upp rätt rejält och jag hoppas det kommer synas sen. 

Mot kvällen så åkte vi tillbaka till loppet och målade upp Trossen-rakan men en massa namn och glada tillrop! Här skulle det sporras och många av våra lokala löparen gjorde det mycket bra. Tyvärr hade de anmält sig för olika föreningar och intressegrupper och det innebär förstås en sämre placering i lagtävlingen. Men men... Nästa år ställer nog både jag och Ullis upp men det är frågan om jag är så bra på det här. Jag stelnar ju gärna till, när jag står och vilar, så det kanske är fel upplägg för mig. Men kommer man bara igång så.... Ullis blev iaf rätt sugen. 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards