Alla inlägg den 9 maj 2019

Av Niclas Bernhardsson - 9 maj 2019 20:00

Det är så mycket som händer så jag hinner inte ens blogga. Men då jag har gjort det i över tio år så vill man inte gärna bryta den traditionen. Så då jag missade att blogga om torsdagen så får det komma nu. Rätt lugnt, på morgonen. Jag och bibliotekarien samlade vårat tidningsgäng och gick igenom vad vi hade kvar. Nu skulle allting vara inlämnat och vi borde ha material för en tidning. Jag har ju själv gjort ett antal "blad", som jag kallde dem, och då var det ett ruskigt tempo. Det kanske ni redan har lyckats lista ut... Men hursomhelst så var det mycket nu. Både på skolan, på min kurs, och förstås med min träning. Då gäller det att vara effektiv. Efter tidningsgänget så var det återigen lite lugnt så jag passade på att fixa till en ny orienteringsbana, för en klass. Det var så många som ville köra långa banan så då behövde jag en till. Jag satte upp lite kontroller och sen var det dags att släppa in en mindre klass. De har bra hjälp själva så jag var mest med som stöd i början. Och jag kunde smita iväg lite tidigare för att käka. Sen var det fort tillbaka för att ta emot en härlig grupp. Det är några som har extra behov av hjälp och de har också många lärare med. Idag var det rätt fritt så jag samlade alla och pratade lite innan man fick köra lite eget. Och nu var det då sista klassen, som är riktigt ambitiösa. Det betydde också att de var rätt nervösa men en viss nervositet är bara bra. De gjorde iaf sitt bästa och nu har jag en massa svarstalonger att rätta. För de vill förstås veta resultatet direkt. 

Väl hemma så blev det en rätt lång cykling, knappa 51 kilometer, och på slutet var det återigen klungkörning. Det var iaf ett rätt tufft pass och jag snittade 164 watt. Det låter inte så märkvärdigt men det är något extra att tvingas ligga konstant på samma nivå och det rätt länge. Sen förstås vila däremellan. 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards