Alla inlägg den 11 maj 2019

Av Niclas Bernhardsson - 11 maj 2019 23:15

Lördag och idag tänkte vi överaska Ullis pappa och hans fru. De bor ju i Ålberga så det är en liten bit. Ibland har det ju hänt att vi cyklat dit men nu tog vi faktiskt motorcykeln. Ullis var riktigt sugen och det blev ju årspremiär för henne. Jag hade ju tagit hojen rätt många gånger till jobbet, i Gnesta. Så jag fixade igång den och så väntade jag på Ullis. Sen drog vi iväg och vi tog det lite lugnt, på småvägarna. Kanske drog på någon gång men det är ju ingen cykel man lockas att köra för fort med. Det är ett riktigt monster. Vi hade inte sagt till att vi skulle komma så det kunde ju bli en riktig långnäsa och när vi kommer fram så är bilen borta... Suck! Men jag ringer upp och M svarar och när jag undrar när man skall få kaffe så skrattar hon och säger att de snart är hemma. Vi sätter oss på altanen och väntar in dem. Det tog väl inte mer än en kvart så var de hemma och det blev lite gott kaffe och fikabröd. Jag försökte att låta bli men börjar man bli hungrig så tror jag det är bättre att ta något lite än att svälta! ;-) Efter besöket så började vi puttra hemåt men vi stannade rätt snart vid en pizzeria och käkade lite. Det var i Jönåker. Supergott men magen mådde så där efteråt. Det var nog i flottigaste laget. Mot kvällen så ville vi förstås träna och snart var vi igång. Det är bra när man triggar varandra och just nu är jag supertaggad. Trots att jag inte ens vet om jag kommer att kunna springa så mycket på Kalmar Ironman. Det känns lite sådär, just nu. Det var iaf dag fem, i mitt träningsprogram, och hyfsat lätt. Det blev lite över fem mil och vi höll på i lite över en och en halv timme. Så bra träning ändå! Sen lite mys med familjen. 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards