Alla inlägg den 17 maj 2019

Av Niclas Bernhardsson - 17 maj 2019 20:30

Så var det fredag och nu var det Flaggan för den taggade klassen 4a. Det är alltid grym fart där och det brukar vara några assistenter med som också brukar vilja vara med. Och sånt är jag alltid positiv till. Då ser barnen hur det skall gå till och de lär sig genom att se och uppleva tempot. Efter det så var det en lucka och jag fick kolla om mina tipspromenadlappar fortfarande satt kvar och det blev att jag fick leta lappar ett tag. Troligtvis så hade de blåst ned. Efter det så satte jag mig med datorn i lärarrummet och när nya chefen pep förbi så sade han till att jag skulle boka ett möte för att prata förutsättningarna inför nästa termin. Hmm, det kan ju tolkas, om man nu vill det?, på olika sätt. Men i det stora hela så betyder det ju att de vill ha kvar mig. Sen var det två lektioner till och en klass är lite bökig och jag var helt slut och jag gick till lärarrummet och där var det några kollegor så jag pratade lite med dem innan jag åkte hemåt. Jag plockade upp Ullis, som sprang från Vagnhärad, och när jag plockar upp henne så tycker hon att vi kan åka tillbaka till Gnesta och köpa lite presenter till min kusins kalas. Han fyller 30 år och hans dotter två. Det passade bra och vi hittade vad vi sökt och bredvid leksaksaffären så var det en glassaffär och vi unnade oss en varsin glass. Det smakade riktigt gott och vi åkte hemåt sen. Väl hemma så säger Tim att han kan fixa mat så jag och Ullis går iväg till Safiren. Där fixar jag mig iordning för lite Zwiftlöpning och Ullis rehabar lite och väntar sedan in mig. Jag börjar i strax över sexminutersfart och efter bara en kort tid så kör jag för första gången lite lutning. Jag nöjer mig med 0,5 och efter ett tag så bestämmer jag mig för att köra lite intervaller. Så vid var femte minut så kör jag en minut i 14 km/h och sedan springer jag fyra minuter i 9,5 km/h. Så håller jag på och jag får iaf ta i lite grand. När det börjar kännas för mycket i foten så ger jag mig och jag kan lägga 6,5 km till handlingar och jag är nöjd! Ullis har redan traskat in till simhallen och jag gör mig också iordning. Väl därinne så gör jag mig klar och jag börjar rätt lugnt men snart så dyker det upp två simmare till och det stressar lite. Och en tjej är supersnabb och jag bestämmer mig, när jag kommer ikapp, Ullis, att ligga kvar bakom henne. Så snabbsimmaren inte behöver krocka eller anpassa sig för mycket. Och det är ju inte heller så att jag är direkt snabbare än Ullis. Jag nöter iaf på och det känns rätt lugnt och skönt men när jag försöker att ta luft på bägge sidorna så strular det lite grand. Efter ett tag så tittar jag upp på ett bekant ansikte och det är Rainy. Jag stannar sedan upp, nästa gång jag är vid den kanten och pratar lite. Det är både Rainy, Tokan och Ankan. Och snart ser även Ullis att de har kommit. Så vi snackar i säkert fem minuter innan vi kör vidare men nu stressar jag lite mer och nu är det flåsigt och vid 800 meter så tycker jag att det räcker. Det är ju iaf ingen katastrof med simningen men det är klart, med facit i hand, att man önskat att man startat tidigare. Sen gick vi hem och där hade Tim fixat en god Pad-Thai! Jag körde dock utan sås då jag misstänker att det är lite vitlök i såsen. Och det blir jag alltid sjuk av. 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards