Alla inlägg den 22 maj 2019

Av Niclas Bernhardsson - 22 maj 2019 21:45

Onsdag och det var studiedag. Jag messade Lassie och frågade när vi började. På grund av "samkvämet", kvällen innan, så skulle vi skjuta lite på starten och jag kom inte ihåg vilken tid det var sagt. Det började med en intressant, men kanske i dagsläget inte helt aktuell, föreläsning om tvålärarskap. Sen lite information från ledningen innan jag började att röja på både kontoret och i i ena materialförrådet. Det var sjukt mycket skit och jag skämtar inte när jag borstade fram stora bitar av en korv med bröd. Jag låg och krälade och kände svetten rinna på ryggen. Basse undrade om jag inte skulle gå och äta och jag försökte slita mig och när jag sen gick upp till personalrummet, där det skulle finnas mycket mat kvar från gårdagsfesten, så fanns det bara minimalt kvar med rester så det var bara att hoppa in i bilen och åka till något matställe. I bilen bestämmer jag mig för att käka på Thai-restaurangen, vid Stopp. Där satt två kollegor och jag joinade dem. Sen tillbaka, efter en kort lunch, och jag fortsatte med det sista. De andra skulle egentligen mötas i arbetslagen men jag kände att jag var tvungen att få klart på det jag började. Sen fick jag snabba mig då vi skulle träffa ledningen igen. Där började man att prata om något som man tagit upp i arbetslagen och jag förstod ingenting. Iaf inte till att börja med. Men de flesta arbetslagen hade kommit fram till ungefär samma sak och jag gjorde nog mest nytta i att röja. Fast vem städade jag för? Det är ju frågan då min framtid, på Frejaskolan, är högst osäker. 

Väl hemma så var det mat och sen blev det lite träningen igen och jag valde såklart ftp-pgrogrammet och jag har passerat hälften av programmet nu. Och visst får jag kämpa ibland men det är inte övermänskligt. Idag blev det 43 km och min härliga svit utan vilodagar fortsätter. Snart sju veckor i följd. 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards