Direktlänk till inlägg 6 juni 2019

Firade med lite premiärcykling på "Gula Faran"!

Av Niclas Bernhardsson - 6 juni 2019 23:00

Torsdag och Sveriges nationaldag. Det skulle vi fira med lite cykling. Eller inte egentligen. Cykla skulle vi göra ändå men det passade ju bra att det var en särskild dag, idag. Underbart väder och nu var det alltså ute-premiär och eftersom jag har gjort ordning min träningscykel som permanent trainer-cykel, aka Zwift-cykel, så var det tävlingscykeln som gällde. Jag provade att skruva åt flaskstället, bak, ordentligt men det verkade vara lite "dinky toy", som jag hade köpt. Efter att ha pumpat cyklarna och fyllt cykeln med flaskor så rullade vi då iväg. Det kändes sjukt läskigt i början. Dels att bara cykla ute men framförallt att jag kör med oval klinga. Det blir helt annorlunda och jag måste få till det på träningscykeln också. Så man tränar så likt som möjligt. Men efter några kilometer var jag inne i det. Jag kände fortfarande av halsen och från att det bara gjorde ont då jag svalde så kändes det liksom hela tiden nu. Från incidenten på skolan. Men kanske var det även en förkylning på gång och jag tror även jag kan ha blivit mer mottaglig för det. Just på grund av det som hände. Hursomhelst så tänkte jag rulla på lite lätt och Ullis får ju jobba lite hårdare då hon körde på sin vanliga racer. Dock nyligen servad men ändå. Det första jag tänkte på var att jag satt jäkligt bra på sadeln, mycket bättre än på min trainer-cykel. Så kommer jag över en likadan sadel så byter jag även den. Vi körde gamla Södertäljevägen och när vi närmar oss avfarten mot Skansundet så bestämmer vi oss för att åka dit och ta en fika. Precis när vi svänger av så får vi sällskap av ett par som kom från Södertälje-hållet men som också viker av mot samma håll som vi. Jag märker att jag nog ökar farten ett tag. Det går dock jäkligt lätt för mig så det blir lite jojo och Ullis får ingen bra hjälp. Men hon passar på att lägga sig i rygg på dem och snart kommer de ikapp. De morsar så glatt och Ullis märker att jag har sjukt bra rull så hon säger att jag kan köra på och vänta på henne. Sagt och gjort och nu trycker jag lite extra och det känns riktigt nice. Väl framme så väntar jag ett tag och märker att Ullis gått ifrån. Tjejen, i sällskapet, fick lite tungt i någon backe och Ullis behövde ju inte vänta på dem. 

Det är sjukt mycket folk på fiket men vi plockar på oss och hittar en plats. Jag räddar en fin cykel från att välta då en hund råkade komma förbi ett staket och det fick bli dagens goda gärning. Men husse var själv inte så trevlig då det kommer en bil och skymmer sikten för honom. Så otrevliga ord har jag sällan hört och många blev riktigt förvånade och tappade hakan. Man trodde först att de kände varandra men efter ett tag så förstod man att så inte var fallet. Nåja, det fick inte ta bort den fina stunden och snart satt vi upp på cyklarna igen och rullade hemåt. Vi möter tre SZR-cyklister igen och denna gång hälsade de lite motvilligt tillbaka. Vi mötte dem även då vi åkte mot Skansundet och då hälsade ingen. Riktigt ruttet och jag trodde det var en oskriven regel men det verkar ha försvunnit att man skall hälsa på varandra? Jag hade tyvärr glömt bort att slå på klockan, mot Skansundet, men tillbaka var den på och det var rätt låg snittfart men det viktigaste var att komma ut och det var riktigt skönt. Jag måste träna på att ligga i tempoställning bara. Jag orkar inte så mycket som jag vill. Mot kvällen så softade vi bara och man orkade heller inte så mycket mer i värmen. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Lördag 23 mars 23:00

Lördag och Ullis jobbade extra men det gjorde inte så mycket då jag hade en examination att få in och dessutom en uppgift på den andra kursen. Jag satte igång direkt fast först en kaffe förstås. Eller flera stycken men jag drack förstås samtidigt som...

Av Niclas Bernhardsson - Fredag 22 mars 23:00

Fredag och nästsista veckan avklarad. Det börjar kännas lite jobbigt för det har helt enkelt varit skitkul.  På skolan var det sjukt drag på första lektionen och det gick hett till. Speciellt när halva klassen tyckte jag fuskade men det gjorde jag ...

Av Niclas Bernhardsson - Torsdag 21 mars 23:00

Torsdag morgon och jag började med att fota av precis alla böcker i bokhyllorna. Tänkte så att jag kan slänga alla gamla bilder så jag inte sorterar in fel då man varit och ändrat lite. Det tog några minuter och sedan fick jag stressa till bussen. Vä...

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 20 mars 23:00

Onsdag och på vägen till skolan så skickar Ullis om att det brinner på Centralstationen och jag var inställd på att kanske gå en bit men väl på plats så märktes ingenting.  Det var lite småtufft, men kul, på idrotten och jag fick en stenhård boll r...

Av Niclas Bernhardsson - Tisdag 19 mars 23:00

På bussen så får jag ett meddelande från killen jag tagit över hemsidan på Trosa Ultra Backyard och det verkar som jag måste fixa en ny mail och det håller jag på med på bussresan. Snart har jag kommit på att trosaultrabackyard@gmail. com är en bra m...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28 29 30
<<< Juni 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards