Alla inlägg den 18 juni 2019

Av Niclas Bernhardsson - 18 juni 2019 22:00

Till jobbet på hojen, en Bandit 1200cc, och det var underbart! Väl framme så morsade jag förstås på kollegorna och träffade vaktmästaren igen. Igår var hon ju på Kvarnbackaskolan och jag fick förstås en nyckel. Hon varnade mig för att den var lite trög men vi kunde ju byta den senare. Och mycket riktigt. Trög var ordet. Jag passade på att låna lite smörjmedel för kedjan då det dammade på bra igår då vi åkte ut till min moster. Det var säkert grusväg i flera kilometer. Sen hann jag få en överlämning, av en kollega som skall sluta, innan det var dags att åka till tandläkaren. Men jag fick för mig att jag skulle hinna förbi Frejaskolan också, då Lasse-ponken skulle fixa över lite arbeten på ett usb-minne. Men han var inte riktigt klar och jag hann inte vänta. Så det får han skicka senare, då det skulle visa sig att han åker direkt till Norrland. Så upp på hojen igen och hem mot Vagnhärad. Där kommer jag i lagom tid men jag hinner inte åka hem med hojen först. Trodde jag... Det var någon kund innan som kom försent och då blev allt förskjutet. Som jag uppfattade det iaf på kunden som glad i hågen hoppade ut från rummet. Men jag hade inte bråttom och så var det dags att laga en tand som gått sönder. Vet inte vad som hände men den fick de bygga upp igen. Godis är bara skit! Så ni vet! :-) Sen hem och nu fixade jag lite med skolböcker och prylar. Efter det så blev det mat, då Ullis kom hem och sen försöka tagga till då det väntade träning. Vi kom iväg bra och väl framme så morsar vi på gänget och joggar sen iväg. Jag var lite inställd på att kanske få jogga hela tiden då man lämnade blod igår. Och efter joggen och löpskolningen så var det då dags och det var inget snack om saken. Det fanns inget krut så det blev jogg per omgående. Så jag joggade på och snart så gjorde Ullis mig sällskap och efter ytterligare ett tag så joinade även Yoga-Carina. Och Putte kände av baksidorna och jag hjälpte honom att stretcha ut dem. Sen lite mer jogg och det stannade på lite drygt 7 km. Inte riktigt vad jag hoppats på men med blodgivningen, a.k.a åderlåtningen, i färskt minne, så får jag vara nöjd. Det var ju ändå dagen efter. Men verkligen kul att se allas fina insatser!

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28 29 30
<<< Juni 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards