Direktlänk till inlägg 22 juni 2019

Jaga paviljong

Av Niclas Bernhardsson - 22 juni 2019 23:00

Lördag och Ullis ville kika på paviljonger, vi är ju ute efter en ny då den förra blåste sönder. Vi visste att det fanns bra på Plantagen men vi missade deras rea på 30% sist och när den rabatten var borta så velade vi lite vilken vi skulle välja. Men även om vi skulle välja någon av de paviljongerna, i synnerhet den som var 4x3m, så skulle vi få problem att få hem dem. Fast nu skulle vi bara ha en och eftersom Ullis visste att det var någon ny rea på Plantagen så åkte vi dit först. Och mycket riktigt. Det var 30% igen på paviljongerna men den på 4x3 meter var förstås slutsåld och bara därför så ville vi ha den. Och den var klart snyggare i färgen också och med rabatten så skiljde det nu bara 700 kronor. Så vi började ringa runt en massa olika Plantagen-varuhus och som man fick ringa. Antingen inget svar eller så var det slutsålt även där. Till slut kommer jag fram till ett varuhus i Hässelby och efter en liten koll så får vi höra att det finns ett (!) kvar och vi säger att vi åker direkt. På vägen upp så försöker vi googla långa släp och helst sådana som man kan lämna på annan plats. Men det var svårare än jag trott att få till det sistnämnda. Vi hade iaf passat på att köpa en flagga, för långt utstickande last, samt ett spännband. För det hade jag ju inte tänkt på att ta med mig. Ju närmare vi kom så blev det bara längre väg att åka för att lämna tillbaka släpet och det var ju till slut bara att bita i det sura äpplet och åka in på en mack och hyra ett släp. Men vilket släp och skulle man kunna ta bort "läpparna" på ett gallersläp och få under det låga paketet? Asch, vi chansade så efter att ha ringt igen till Hässelby för att säkerhetsställa att det verkligen fanns kvar så hyrde vi ett släp och åkte vidare. Sen åkte vi in bakvägen, efter instruktioner, och lastade på. Och tror ni inte det gick in precis och genom att det stack ut lagom mycket fram så behövdes det inte mer än kanske 80 cm baktill. Vi provade att svänga max och det tog inte i fram och sen var det bara att surra fast det, betala, och åka hemåt. Så smidigt och väl hemma så lastade vi bara av det och åkte tillbaka mot Hässelby igen. Nu med ett paket till en kund som bodde i närheten. Kanske kunde vi droppa av det samtidigt för att underlätta. Nu skulle visserligen hans svåger hämta upp det, lite senare, men ändå. Det känns ju ändå säkrare om det skulle bli något strul med betalningen. Hursomhelst så lämnade vi släpet och försökte sedan få tag på kunden men inget svar. Lite surt då han visst bodde 4 minuter ifrån macken där vi ringde ifrån och dessutom på vägen tillbaka så det var säkert närmare än så. Nåja, vi rullade på hemåt och det är ju alltid kul när det kommer folk till butiken som kanske är intresserade av sport. Väl hemma så började jag ganska omgående på att montera upp paviljongen men ritningen var undermålig och dessutom felaktig. Så efter lång montering försökte vi vända på allt, det skulle först monteras uppochned, så viker sig några delar! :-0 Shit! Vi böjer förstås tillbaka det men det känns klent. Det skulle ju vara värsta modellen, i princip. Det får stå så över natten, tänker jag. Inte helt nöjd. Men klockan är mycket och heller ingen träning så jag slänger mig ned till träningsrummet och börjar cykla. Jag börjar lugnt men snart så trissas farten upp och efter ett varv, på Tick Tock-banan, så kommer jag ikapp en 60-åring och det känns som han biter sig fast. Jag får för mig att han inte får den minsta hjälp av att ligga i rygg då han kör träningsprogram så jag kör hårt längst fram och lyckas inte bli av med honom. Mot slutet så börjar jag misstänka att han ändå måste få lite hjälp av att ligga i ryggen och mycket riktigt. När han tappar några meter så tappar han också kontakten och jag ökar lite. Hade han gett mig en Ride-on tillbaka så hade jag varit snällare!    Men jag ligger så hårt hela tiden, och med blodgivningen i färskt minne, så kanske jag fortfarande inte har alla krafter tillbaka. Nä, det vet jag ju. Men jag kör på och vid timmen så är jag nöjd och konstaterar att jag kommit nästan 34 km. Närmare bestämt 33,7 km och efteråt så ser jag att jag hade samma sträcka även igår. Jag tycker siffror är kul och ser ofta ett sammanhang. Det här var ju inte så svårt men iaf. På min comeback, i motionsspåren 1999, så hade jag 3.33.33 på Lidingöloppet. Nä, det här finner nog de flesta mycket ointressant så jag säger godnatt! :-)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Lördag 23 mars 23:00

Lördag och Ullis jobbade extra men det gjorde inte så mycket då jag hade en examination att få in och dessutom en uppgift på den andra kursen. Jag satte igång direkt fast först en kaffe förstås. Eller flera stycken men jag drack förstås samtidigt som...

Av Niclas Bernhardsson - Fredag 22 mars 23:00

Fredag och nästsista veckan avklarad. Det börjar kännas lite jobbigt för det har helt enkelt varit skitkul.  På skolan var det sjukt drag på första lektionen och det gick hett till. Speciellt när halva klassen tyckte jag fuskade men det gjorde jag ...

Av Niclas Bernhardsson - Torsdag 21 mars 23:00

Torsdag morgon och jag började med att fota av precis alla böcker i bokhyllorna. Tänkte så att jag kan slänga alla gamla bilder så jag inte sorterar in fel då man varit och ändrat lite. Det tog några minuter och sedan fick jag stressa till bussen. Vä...

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 20 mars 23:00

Onsdag och på vägen till skolan så skickar Ullis om att det brinner på Centralstationen och jag var inställd på att kanske gå en bit men väl på plats så märktes ingenting.  Det var lite småtufft, men kul, på idrotten och jag fick en stenhård boll r...

Av Niclas Bernhardsson - Tisdag 19 mars 23:00

På bussen så får jag ett meddelande från killen jag tagit över hemsidan på Trosa Ultra Backyard och det verkar som jag måste fixa en ny mail och det håller jag på med på bussresan. Snart har jag kommit på att trosaultrabackyard@gmail. com är en bra m...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28 29 30
<<< Juni 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards