Alla inlägg den 23 juni 2019

Av Niclas Bernhardsson - 23 juni 2019 21:00

Söndag och nu ville Ullis cykla ute och jag var absolut på. Men först kikade vi lite på Ironman Cork. Det verkade vara riktigt blåsigt och kallt och först snackade de om att korta ned simningen och sen var den inställd helt och det innebar att man skulle få köra TT-start genom hela fältet, även bland proffsen vilket förstås kunde ställa till det med placeringarna i mål. Och kul att Alistair (med viss reservation för stavningen, Brownlee, skulle köra. Det var ju en av de duktiga brorsorna, eller är de tvillingar?, från England. Hursomhelst så var han intressant men vi höll särskilt mer koll på våra vänner Måns -och Veronika Höiom. Måns har tidigare varit på Hawaii men jag vet att han vill dit igen och kanske vill även hans duktiga fru dit. Det visste vi inte riktigt men hon har iaf blivit duktigare och duktigare. Vi försökte kolla på live-teven då de åkte iväg men vi såg dem inte men följde lite mellantider. Sen gick klockan och skulle vi själva få något uträttat så var det nog dags. Vi fixade iordning våra cyklar och när jag tittar ut genom fönstret så ser jag att paviljongen verkar felmonterad. Det är iaf vad jag tror. Men det får jag lösa senare. Ullis säger att det är rätt varmt så jag tar på mig korta, sköna kläder och snart är vi på gång. Vi bestämmer oss för att åka mot Björnlunda och kanske kan det räcka. Det borde bli runt sex mil. Hyfsat blåsigt så jag vågar inte ligga i tempoställning för mycket och min cykel rullar även så mycket bättre än Ullis racer. Så när det går nedför så försvinner jag bara och väntar in henne lite senare. I Gnesta så väljer vi att rulla igen för att kolla in något bra ställe. Jag missade att kolla om Gustafsvik var öppet men det hade Ullis sett. Så det hade vi som backup. Nu vidare mot Björnlunda och fy vad blåsigt det var och lite läskigt smal väg men de flesta bilarna höll ut ordentligt och väntade in luckor. Väl framme så visar jag Ullis mitt nya klassrum och hon undrade vart utsikten över sjön var. Ha ha, nu såg man nästan ingenting av sjön då alla träden fått ordentligt med blad. Men rätt fint är det iaf men jag kan hålla med om att man inte såg så mycket av sjön. Sen vände vi tillbaka och nu gick det mycket fortare. Snart var vi framme vid Gustafsvik och jag vald en räskmörgås och Ullis en räksallad. Till det vatten och det smakade underbart! Men nu segade man till och jag ville upp på cyklarna rätt fort. Vi valde att åka via Lästringe tillbaka och om jag inte minns helt fel så blev det runt 65 km totalt. Sen gick jag direkt till monteringen och när nästa delar skall på så ser vi att vi vänt alla huvudbalkar åt fel håll. Det gick ju inte att se på ritningarna och de sög rejält! Grrr! Så bara försöka hjälpas åt och snart nog hade vi vänt allt och nu kändes det mycket mer stabilt också. Det var ju en fördel. Och med det åtgärdat så rullade allt på rätt bra men det var mycket att montera och till slut var allt klart. Riktigt maffigt och alla var supernöjda. Sen tittade jag och Tim på slutet av förlängningen mellan Frankrike och Brasilien. Spännande match men Frankfrike vann välförjänt. 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28 29 30
<<< Juni 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards