Direktlänk till inlägg 25 juni 2019

Inspiration

Av Niclas Bernhardsson - 25 juni 2019 22:00

Tisdag och det var lite segt på morgonen, som vanligt. Det är lätt att bli lite lat men det blev ändå en hel del jobb på Enklaresport men allra först så satt jag och försökte beställa hem keramsiska cykelprylar och lite annat smått och gott. Med god hjälp från en riktig cykelexpert. Jag kan ju rätt mycket själv men jag kände mig inte helt säker och när man känner någon som kan typ allt så vänder man sig gärna till honom. Vi kan kalla honom Nickoman. Det slog mig senare att jag kanske kunde använt mig av mina egna grossister men när inte ens Nickoman kunde ta hem det så var det nog kört. Så efter lite hjälp så klickade jag då iväg min beställning och den hamnade en bit över 7000 kronor. Jag passade på att ta hem en oval klinga till min träningscykel och jag valde att endast köra en klinga fram. Det är möjligt att det blir strul att växla då man blandar men jag skall ju mest ha den för att träna så tävlingslikt som möjligt. Sen tog jag hem ett par nya cykelskor då jag valde fel storlek sist. Bara för att jag ville ha de röda skorna... som matchade min cykel! :-/ Sen var det bara Ullis cykel som stod i fokus. Skall jag ha det bästa så skall hon ha det. Någon rättvisa skall det vara. Sen att Ullis protesterar är en annan sak. Så nu blir det Ceramicspeed även för henne. Både på trissorna bak och i vevlagret. En ny kedja tog jag hem också men dock en vanlig. Enligt Nickoman så kommer man tillräckligt nära om man smörjer den bra. Efter det förberedde jag lite inför ett kundbesök och snart nog så ringde det på dörren. Det var både fru och barn med. Skorna satt perfekt men han verkade ändå av typen att han ville kunna utesluta en annan storlek helt och hade velat provat även en mindre storlek. Jag vet inte om min blick avslöjade mig men jag försökte hålla god min. Hans tår var typ 5-6 mm ifrån så en storlek mindre var ju omöjligt. Till slut fick jag säga det och det kanske var det han ville höra. Man han åkte iaf hem med ett par coola Grave Digger och snart nog så ringde Ullis. Hon sprang från jobbet och hon hade visst även sprungit dit, på morgonen. Så jag väntade in henne på affären och sen handlade vi. Det blev faktiskt hamburgare idag och det smakade riktigt gott och jag kanske skulle nöjt mig med en då de var riktigt mäktiga. Eller iaf skippat brödet på den ena. Sen var det frågan om hur jag skulle göra med träningen för jag hade fortfarande känningar i menisken. Jag fick ju en överansträngning sist. Men Flaken skulle hoppa in och assistera så jag behövde inte fundera på det. Så till slut hade jag bestämt mig för att joina Ullis som var mer inne på att cykla. Det skulle nog vara smartast. Visserligen så fick jag skadan av att cykla men nu hade jag sänkt ned sadeln igen. Det blev nog för högt sist, alternativt att jag satt för långt bak på sadeln då jag inte låg i tempoställning. Vi kom iväg lite sent och det hade visst börjat mörkna på himlen. Hmm, men vi började att åka ned till banan och vi hejade lite på de som sprang. F-n vad inspirerande och alla är så duktiga! Riktigt kul att se och efter att ha fotat lite så åkte vi vidare. Nu började det komma lite dropp från himlen och det får bli en kortare sväng men en liten bit in på gamla Södertäljevägen blir det och jag trycker på rejält. Bara för att få känna på. Skönt och vi asvlutar kvällen med att titta på Hårds historier och nu är det fantastiska Grete Weitz vi kikar på. Vilken kvinna!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Lördag 23 mars 23:00

Lördag och Ullis jobbade extra men det gjorde inte så mycket då jag hade en examination att få in och dessutom en uppgift på den andra kursen. Jag satte igång direkt fast först en kaffe förstås. Eller flera stycken men jag drack förstås samtidigt som...

Av Niclas Bernhardsson - Fredag 22 mars 23:00

Fredag och nästsista veckan avklarad. Det börjar kännas lite jobbigt för det har helt enkelt varit skitkul.  På skolan var det sjukt drag på första lektionen och det gick hett till. Speciellt när halva klassen tyckte jag fuskade men det gjorde jag ...

Av Niclas Bernhardsson - Torsdag 21 mars 23:00

Torsdag morgon och jag började med att fota av precis alla böcker i bokhyllorna. Tänkte så att jag kan slänga alla gamla bilder så jag inte sorterar in fel då man varit och ändrat lite. Det tog några minuter och sedan fick jag stressa till bussen. Vä...

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 20 mars 23:00

Onsdag och på vägen till skolan så skickar Ullis om att det brinner på Centralstationen och jag var inställd på att kanske gå en bit men väl på plats så märktes ingenting.  Det var lite småtufft, men kul, på idrotten och jag fick en stenhård boll r...

Av Niclas Bernhardsson - Tisdag 19 mars 23:00

På bussen så får jag ett meddelande från killen jag tagit över hemsidan på Trosa Ultra Backyard och det verkar som jag måste fixa en ny mail och det håller jag på med på bussresan. Snart har jag kommit på att trosaultrabackyard@gmail. com är en bra m...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28 29 30
<<< Juni 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards