Alla inlägg den 26 juni 2019

Av Niclas Bernhardsson - 26 juni 2019 23:00

Onsdag och jag hade börjat bli lite besviken på mig själv att jag missat en del träning på slutet. Det är inte så likt mig men jag misstänker att det även kan vara kroppens sätt att tala om att den är lite sliten. Begynnande munsår också och det brukar aldrig bli mer än lite kill. Men idag var jag bestämt och efter lite frukost och småjobb så traskade jag bort till Safiren, det lokala gymmet. Det var mer folk än väntat där och på ett löpband stod Sebbe och gick. Så jag ställde mig på en Cross Trainer bredvid honom och det sporrade nog honom för han körde sen några intervaller i sjunkande fart. Så jag pratade lite med honom och när han var klar efter en kvart så stoppade jag i lurarna och drog på Def Leppard på Spotify. Som vanligt. Jag kan omöjligt bli trött på dem och det sporrar så enormt mycket så tiden bara drar förbi. I vanliga fall iaf. Idag var det segare och man fick kämpa lite mentalt. Men det var lite folk på gymmet och det sporrar alltid. Det var visst "gravid-tema", idag. Först en tjej utanför gymmet, som gick med en hund, och precis efter står en gravid kvinna bredvid mig och skall hämta torkpapper och i nästföljande sekund så skrattar jag lite lätt då jag ser ytterligare en mage som påminner om en gravids. Den tillhör dock inte en kvinna! :-) Jag slår dock bort den tanken och kämpar på. Alla som är här är ju vinnare och min mage tillhör heller inte den smalaste sorten! :-D Hursomhelst så fick jag kämpa lite mentalt och en timme fick absolut räcka idag. Ullis och jag tänkte ju simma mot kvällen. Det blev dock 12-13 minuters gym också. Lite fokus på axlar, bröst och biceps. Jag snodde en övning av en som körde på gymmet och sen lade jag till en simövning utöver de vanliga övningarna jag brukar köra. Dock inte ända in i kaklet idag. Sen in i duschen och kollade lite på datorn. På mailen så har det kommit en kursutvärdering och den fyller jag i. När jag sen loggar in på studentportalen så läser jag att det är någont strul med deras betygdssystem men alla som inte fått mail kan utgå ifrån att de är godkända. Yay! Sen iväg till en bygghandel och där fastnade jag bra länge i samtal om den kommande renoveringen. Så mycket så nu har jag svårt att inte välja dem. Även fast de kanske är bra mycket dyrare. Hmm... Sen var jag tvungen att dra mig hemåt och jag är fortfarande lite kluven. Nu har jag hört två olika metoder från samma byggare. Den första killen hade visst semester. Men jag börjar bli säker på hur jag skall göra iaf. Sen hemåt och rätt som det var så var Ullis hemma. Tiden bara försvann. Vi går och handlar lite mat och äter rätt omgående. Sen lite kaffe på det och tiden drog iväg även nu. Men nu skulle vi simma och vi drog mot Stensund och jag var rätt taggad. Det gick hyfsat fort att komma ned och nu provade jag nya 3.8-dräkten, från Orca. Den satt klart bättre men värmde väl inte lika bra över magen. Fast det immade rätt mycket på glasögonen och det var lite bökigt att få dem att sitta bra. Det kändes absolut inte bekvämt och man såg rätt dåligt. Jag borde, med facit i hand, kört med ett par nya googles idag. Nu blev jag stressad och det sätter sig förstås på andningen. Så några stopp blev det men vi körde iaf ett varv runt bojarna vilket gav 680 meter. Det får ändå ses som helt okey. Men trist att se så dåligt och surt att man stressar upp sig. Jag fick några kallsupar och det gjorde att jag mådde lite dåligt. 

Efter simningen så begav vi oss hemåt men båda blev riktigt hungriga så det blev en tur till affären. Kvällen avslutade med ett avsnitt av Hårds historier och denna gång handlade det om Charlotte Kallas debut i Tour de Ski. Riktigt grymt! Sen rullade det vidare med både Grete Waitz och Magic Johnsson innan jag joinade Tim i soffan och såg på Mo Salahs Egyptien mot ... demokratiska Kongo, om jag inte minns helt fel. Inte den bästa av matcher dock. Jag får också besked om att jag definitivt är godkänd men jag hade hoppats på VG men det blev G. Dock helt okey och vad jag förstår så är G det vanligaste. Det högsta är VG och där hag jag inte riktigt varit och nosat förut. Förrens sista kursen, som kändes riktigt bra. Så G genom hela kursen och nu har jag alltså 30hp i bokhistoria. Och vad blir man av det, kanske vän av ordning frågar. Ingenting mer än att jag lärt mig en hel del. Faktiskt en mycket nyttig kurs som visar att böcker och kunskap står för en betydande del av den mänskliga utvecklingen. 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28 29 30
<<< Juni 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards