Alla inlägg den 11 juli 2019

Av Niclas Bernhardsson - 11 juli 2019 23:00

Torsdag och idag var det löpning som stod på agendan. Tanken var att fokusera på längd och farten var av underordnad betydelse men man ville förstås hålla uppe en viss nivå. Men det behövde jag inte bekymra mig om. Ullis kändes stark idag och vi höll oftast runt 6 min/km. Lite segt för mig i början men efter några kilometer så började jag att piggna på mig och jag började drömma om att faktiskt kunna springa hela Kalmar Ironman. Men allteftersom så började kraften gå ur mig och sen började det att värka under den opererade foten. Det tror jag dock mest handlar om stelhet. En kort muskel, eller sena, tenderar att värka. Så på slutet så blev det jobbigare och jobbigare men närheten gjorde att jag höjde mig och nu var det istället Ullis som hade lite kämpigt. Jag vägrade att titta på klockan och drömde väl om lite högre siffror men det stannade till slut på 11,62 km och 6.06/km Gott nog och det var som sagt var distansen vi var ute efter. Dock kanske lite väl trött. Så när vi var framme så delade vi på en god dricka och laddade sen om igen för lite gym. Jag körde två varv med triceps, axlar och biceps sen lite specialträning för simningen. Därefter blev det lite rehab för hälen som tåhävningar, båden tvåbent och enbens samt excentriska tåhävningar och till sist sittande vadpress. Vi passade på att morsa på en annan Ironman och det var en yngre kille som verkade vara i min klass. Fast jag hoppas förstås att jag slår honom i höst. Sist, 2017, så hade han visst 7 minuter snabbare tid. Alltid tävla! ;-) Därefter så väntade vi in Felix och kollade på näst sista avsnittet av Stranger Things och då hade vi ändå kollat på två avsnitt, under dagen, för att komma ikapp.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8
9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards