Alla inlägg den 14 juli 2019

Av Niclas Bernhardsson - 14 juli 2019 23:00

Söndag morgon och Ullis var uppe med tuppen. Riktigt pigg men jag var nog raka motsatsen. Men snart var jag uppe och snart var även Ullis tempohoj i bilen då vi skulle upp och kitta upp den. Super-Nikko skulle ju montera på de keramiska detaljerna som växeltrissor och vevlager från Ceramicspeed. Vi kom iväg lite sent men resan gick bra och vi var nog framme fem minuter efter att de öppnat. Trevligt att träffa Nikko igen och efter några tips så gick Ullis och jag iväg då vi inte ville störa honom. Så det blev en promenad och snart var vi framme vid vattnet och bara satt och tittade på allt möjligt som broöppningar och löpare. Det sistnämnda är alltid kul att kommentera, jag som är lite av en löpstilsnörd. Sen, när vi suttit ett bra tag, så fick vi nog och började röra oss igen och det var attans så fint det var där. Som små oaser och det låg folk lite överallt och solade. Väl tillbaka så får vi veta att cykeln redan är klar och vi betalar och tackar för oss. Sen träffade vi svägerskan och hennes man vid Sickla och tog en kaffe och snackade lite skit. Där fanns förresten en bra affär och det var nästan så vi hittade en bra cykelsko till Ullis. Det var dock fel strlk och det var lite surt då det var bra pris och bra modell. Jag höll förresten på att krocka då jag fick för mig att det var tvåfiligt och jäklars vad rädd man blev då man fick möte. :-0 Än så länge så är jag helt skadefri efter... Ja, en jäkla massa år iaf. 

Vi stannade sen till vid Kungens kurva och köpte lite presenter och sen ville vi båda hem. Man blir sjukt trött av att vara i stan. Dock var det skönt att slappa lite i Hammarby sjöstad. Men borta bra men hemma bäst, stämmer alltid! :-)  Väl hemma så packade vi ur hojen och åkte sen och simmade vid Stensund. Efter det så blev det faktiskt lite snabbmat men ibland får det bli så. Jag avslutade med att köra hårt på cykeln och nu var det verkligen all in då jag var sliten från start. Stress point 87 så det var kriga som gällde. En och en halv timme! :-0

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8
9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards