Alla inlägg den 15 juli 2019

Av Niclas Bernhardsson - 15 juli 2019 21:45

Måndag och en ny träningsvecka var inledd men den består förstås inte bara av träning. Ullis är av den meningen att man alltid bör göra något nyttigt, eller kanske man skall säga vettigt, och idag blev det till att få bort på alla kvistar och grenar som låg och skräpade. Men då vi inte hyrde släp den här gången så fick jag klippa ned allt för att få ned i säckar och det tog förstås sin tid. Men regnet låg på lut och vi hörde att det ösregnade i Nyköping och nu var det bråttom. Det gick tyvärr fortare än väntat så när vi satt i bilen så började regnet att öka i styrka. Men väl på plats så gick det fort att bli av med allt. Det kändes bra men det skulle behövas en dag till för att bli av med allt. Minst. Sen fick vi ett ryck och gick till Safiren, vårat lokala gym. Där blev det 40 minuters Cross Trainer och jag låg runt 69-70 procent av max. Jag avslutade med lite gymmande och det blev styrka för axlar, armar och en specialövning för simningen. Precis som förra gången. Sen blev det rehab för hälen och saker som tvåbens tåhävningar, enbens tåhävning, excentriska tåhävningar och jag avslutade med sittande vadpress och dessutom excentrisk vadpress med hjälp av Ullis som tryckte nedåt. Riktigt nöjd och jag avslutade kvällen med lite Zwiftande då det blev 31 km på en timme och nu är sista veckan på mitt ftp-program inledd. 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8
9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards