Alla inlägg den 17 juli 2019

Av Niclas Bernhardsson - 17 juli 2019 23:15

Fortsatt lite röj på tomten men vi skulle ned till vårdcentralen för att kolla upp en sak med Ullis, som fått en knöl på halsen. Men vi hade packat ned våra våtdräkter, om vi skulle få ett ryck och åka och simma. Så in med några säckar i bilen och fort slänga dem på tippen och sen vidare mot vårdcentralen. Där fick vi träffa en mycket bra, dock pensionerad, läkare som förklarade alla värden för Ullis och förstås även för mig. Sen till ICA-Trossen där vi träffade trevliga Linda, som också skall köra Kalmar Ironman och det blev lite snack om det och sen iväg till Stensunds brygga. Rätt lite folk där och vi käkade vår lunch, som vi förstås köpte på Trossen och vattnet var fullt av alger och... en stor fet jäkla säl! Men jisses! Första gången jag såg den, jag har sett säl lite sådär snabbt och osäkert förut, men nu var det så jag reagerade ordentligt. Jag ser något stort svart dyka ned i ögonvrån och när jag tittar upp så tar det fyra, fem sekunder så dyker den upp och ned, under några sekunder, ett tiotal meter bort och nu ser man ordentligt. Den är ruggigt stor och endast ca. 40-50 meter ifrån oss, som sitter på bryggan. Fy bubban! Och där skall vi simma. Ullis har tur som inte tittat upp, eller om hon inte ville se den. Men jag har den på näthinnan och kan inte släppa vattnet. När jag kommer tillbaka från toan så ser jag den igen, då jag kommer gående mot bryggan men det är sista gången och när vi väntat i säkert en kvart så har det inte hänt någonting. Det var ju inte så att vi väntade ut den men det tog lite tid att göra sig iordning och skall jag vara ärlig så gjorde nog tiden som jag inte sett sälen på mig lite lugnare! :-D Men jag fick inte till andningen och kände mig konstig i halsen. Det gjorde att jag fick lite problem att andas och Ullis förstod ingenting. Hon behövde inte vila som jag och undrade vad jag höll på med. Jag kände mig helt slut och ville bryta flera gånger men Ullis peppade och taggade. Sen visade det sig, hon körde nämligen med pulsband idag, att hon knappt hade över 100 i puls medan jag var rejält flåsig. Men så hade hon heller inte sett sälen! ;-D Nä, det kan låta fjantigt men jag hade den säkert i tankarna men oavsett så måste jag börja få till simningen. Nu börjar jag bli lite orolig. Sen fick jag syn på en bra deal på Massage Gun och kunde inte låta bli att klicka hem en. Den tror jag på. Det är som en slags stötvågsmaskin och den skall bli spännande att testa. Bara hoppas den inte dröjer för länge nu. Sen avslutade vi med lite lugn cykling, eller iaf jag. Ullis vilade istället. 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8
9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards