Alla inlägg den 18 juli 2019

Av Niclas Bernhardsson - 18 juli 2019 23:15

Torsdag och idag var det klubbträning som stod på schemat. Dvs löpning. Men Ullis var sugen att piffa till runt, och i, paviljongen så hon ville ta en tur till Nyköping. Fast först var det fortsatt lite röj på tomten och nu börjar det bli riktigt fint. Jag tvättade förresten våra tävlingscyklar då Ullis gjorde rent på uppfarten. Ibland är det smart att fördela arbetena lite. Hon är sjukt effektiv och jag gillar små pillriga saker. Det värsta var dock när jag börjat bytt bromsbeläggen, på Ullis hoj, då jag såg att det redan satt på bromsbelägg för kolfiberfälgar. Så de köpte jag i onödan och nu sitter det nya på fram men gamla bak. Fast de slits ju knappt så allt är som nytt. Men sen beställde jag hem lite mer till hojarna så nu kommer de gå riktigt fort. Men till Nyköping var det ja! Där passade vi på att träffa Carro och hennes lilla Melissa! Så lite gos med henne, den lilla alltså, och sen hemåt igen. Vi fick med oss en hel del till paviljongen och det var spännande att se hur det skulle se ut då det började skymma. Efter det så var det lite mat och sen tagga till för löpningen. Man blev ju sjukt seg av solen och åkandet och det märktes då man skulle börja springa. Både Ullis och jag var nog lite trögstartade men jag allra mest. Som vanligt, tror jag. Sen, efter några kilometer, så började det kännas hur lätt som helst och jag började fantisera om att maran skulle vara en baggis. Men jag, som ju är rutinerad, borde ju veta att man aldrig kan veta hur det känns när man sprungit ett x antal kilometer. Och vid varje fartökning så blev jag klart mycket mer trött än jag trodde jag skulle bli. Men vi fortsatte så. Med lite småökningar och Ullis var snäll och hängde på. Tyvärr kände jag av hälen lite men jag försökte att inte bry mig för mycket. Efter en period då vi sprungit rätt lugnt så kändes det asbra och jag ville få till lite extra längd så vi vek av mot Trosa, på Hungavägen, och vi bestämde att jag kunde få testa på lite och jag tryckte på och hade noll koll på farten. Den svajade mellan 4.10-5.30 och givetvis blev jag astrött då jag låg för fort. Så det blev automatiskt en ganska snabb stabilisering med mig som en flåsbälg. Jag vände ganska snabbt men det innebar ju också per automatik 1,5 km extra, på den vanliga rundan, då jag sprang 750 meter till. Sen tar vi det lite lugnare och nu har det också blivit rätt jobbigt då längden tar ut sin rätt och jag blir jäkligt sur att jag är så trött. Vi har ju snittat runt 6 min/km och jag är alldeles för trött för den farten efter runt 10-11 km. Men det var skönt då jag passerade 11,62 km, som var det tidigare längdrekordet och det blev till slut 13,4 km. Man får ändå vara nöjd med det och sen pustade vi ut utanför Safiren och bägge två längtade efter något läskande och Gusten, på Safiren, var snäll och lät oss Swisha när vi kom hem. Sen blev det 2x10 minuter gym, varav den första delen var lite triceps, axlar och biceps samt den vanliga specialövningen för simningen. Två rundor och sen blev det hälrehab. Jag lade till en övning jag fått av Ullis sjukgymnast. Jag är inte hundra på att den är superbra men hon verkar duktig så det är värt att prova. 

Sen avslutade vi med att bara mysa lite lugnt och snacka med Tim. Trevlig kväll utan mobiler och annat. Och förstås på att kolla hur det blev ute vid paviljongen och visst! Ullis blev supernöjd och det lös så fint där. Mysigt! Sen skall man bara orka vara ute där sent. Nu somnade vi som små barn. 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8
9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards