Alla inlägg den 23 juli 2019

Av Niclas Bernhardsson - 23 juli 2019 23:45

Tisdag morgon och Ullis och CW hade bokat simning redan klockan 07.30 Oh, jisses! Det var tidigt minst sagt men jag bangade inte. Att jag skulle följa med var liksom självklart och Ullis skämtade och sade att man får mig på köpet! :-) Vi hade tufft att komma upp men snart var bryggaren på, mackorna klara och äggen likaså. Ullis messade och sade att vi eventuellt skulle bli lite sena men det var nog marginellt. Vi kommer iaf fram och vi ser att hon står på fel (!) brygga och det går ju inte för sig. :-) Men det var inga problem att byta för henne och snart så var vi i vattnet men det var mycket alger igen. Usch! Jag hade nog hoppats att det skulle vara bättre men men... Det var väl bara att se till att inte svälja så in h-vete mycket! :-) Det gnälldes lite över att det var kallt men jag tyckte det var rätt okey och jag brukar vara känslig. Snart var vi iväg och CW drog iväg som en raket. Jag hade misstänkt att hon var lite snabbare än oss så det var ingen överaskning. Idag går det mycket bättre och jag behöver inte stanna så mycket men efter halva sträckan så ser jag ingenting och får stanna till och fixa glasögonen men det är bara en tidsfrågan innan det är helt kört igen. Så vid bortesta bojen så väntar de på mig och vill simma tillbaka samma väg men jag vill gärna kunna se så jag säger att jag kan simma mot bryggan igen så får de lite längre. Så det blev ett varv för mig och således knappa 700 meter och det fick duga. Så jag hann byta om innan de var tillbaka. Och sen blev det en härlig fika och utsikten var sagolik och man bara tittade ut över viken. Wow! Vilken morgon och det var en kanonstart. Sen blev det vidare målning på huset och det kom lite spontanfrämmande och mycket kaffe blev det. Sen laddade vi inför vår klubbträning och nu skulle vi för första gången ha nybörjarträning och det hade varit en snackis på Facebook. Ullis och jag var förstås tvungna att börja tidigare och vi visste att åtminstone en ny skulle dyka upp. Men jag blev sjukt trött efter maten och kände mig dessutom lite dålig efter maten så det blev en tupplur. Sen upp och försöka skaka liv i kroppen. Väl på plats så ser vi en ny tjej, Lenis, och dessutom en hyfsat ny löpare, Katten Jansson. Jag berättar lite om passet och så drar vi igång. Det blir förstås på en lagom nivå och efter de som är där. Det blir faktiskt en jäkligt skön start även för mig och de nya var jättenöjda och det kändes bra. Vi ser att det börjat dyka upp några till den ordinarie träningen och sen var det bara att starta om och det var stegar även nu men förstås lite mer och hårdare. Så här i semestertider så var det förstås några som var borta men Putte, Tanjis, Flaken och TSL-Johan var där. Jag gick lite för hårt ett tag men ville inte sänka farten mitt i intervallen utan bestämde mig för att köra på och ta det lugnare efter den och så fick det bli. Sen ökade jag igen lite mot slutet och vi avslutade med en skön nedjogg i skogen. Sämre pass har man haft och Ullis var supernöjd med hela dagen. Så även jag! Sen blev det lite mys på altanen och det var skönt att bara slappa. 


   

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8
9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards