Alla inlägg den 31 juli 2019

Av Niclas Bernhardsson - 31 juli 2019 22:30

Katten Jansson ville ut till bryggan och simma och Tri-Mange skulle hänga på och Ullis och jag skulle försöka, skrev vi. Men det vore ju riktigt skönt. Kanske inte det bästa vädret men väl i vattnet så spelar det mindre roll. Vi kommer iväg lite sent och när vi kommer fram så ser jag att de redan är på väg ned i vattnet och vi var ju tvungna att göra oss iordning. Men när herr Jansson var på väg tillbaka så passade Ullis och jag på att göra honom sällskap. Men han hade ett bra tempo och försvann sakta ifrån oss. Ojdå! Vi hade misstänkt att han var snabb men att han kanske stressade lite mycket. Fast nu verkade det gå riktigt bra och han behövde inte stanna heller. Lite vågigt och det värsta var när man fick vågorna rakt framifrån och skulle upp med ansiktet och navigera. Tyvärr så börjar jag ta in lite luft innan jag vrider på huvudet och det var nära en riktig kallsup men jag klarade mig. Ut på varv två och nu ser jag att Katten Jansson filmar oss. Och det blir nog en rolig film, tänkte jag, då jag och Ullis simmade in i varandra hela tiden just då. Och på varv två, då man fick vågorna rakt framifrån så får jag en riktig jäkla kallsup och jag sväljer det rakt av. Inte ens i luftstrupen så det var rakt ned i magen och vi snackar säkert om minst en halv deciliter. Skönt att det inte var lika mycket alger idag då. Sen mot bryggan och jag blev som vanligt lite slemmig i halsen och det är nästan så jag spyr. Det är nog min akilleshäl, tror jag. Oavsett om jag borstar tänderna eller bara tar ut mig så spyr jag för lätt. Jag tål liksom inte att ha för mycket i gommen. Urk! Men nu är det kaffe och lite ägg fast det tar vi där det är lä. De andra åker rätt snabbt så vi går och sätter oss i skydd för vinden. Men nu börjar jag få ont i magen av vattnet och får värsta magknipet. Fast det kanske inte är så konstigt. På vägen hem så stannar vi till på Utsikten för att se om de hade en SN liggandes men den var visst inte där ännu. Så vi morsade på Bejnas och "lilla" Oscar. Han är inte så liten längre förresten. Så de blev en tur till biblioteket och det verkade som vi var med för den som satt där och läste SN hade redan sett oss och det var en gammal klasskompis pappa. Och inte var det så litet reportage heller. Reportern hade fyllt upp med lite som vi, dvs jag och Ullis, sade under samtalet. Jag slängde på högtalartelefonen då. Väl hemma så bestämmer vi oss för att åka till Björnlunda glass och där fortsatte problemen med magen då jag skulle ta mjölk i kaffet. Då den laktosfria mjölken är slut så får jag havremjölk och jag märker att hon inte ens skakar den och det är rejäla klumpar. Jag påtalar det och hon säger att datumet är okey fast jag säger att det beror ju på när den är öppnad. Jag orkar inte bråka så jag chansar på att klumparna bara beror på att hon inte skakar mjölken. Ullis tyckte jag skulle gå tillbaka men jag orkade inte och jag vet inte om jag tyckte glassen var så god heller. Men jag har ju å andra sidan inte ätit glass på mycket länge. Ullis och Tim verkade nöjda iaf. Och så fick jag ännu mer ont i magen! :-) Sen så började jag att skrapa lite på huset och upptäckte att en pelare, till altanen, var dålig. Riktigt dålig faktiskt men jag åkte ned till NA Svensson och kikade och hittade något jäkligt bra. Rätt dyrt men det skulle stå emot det mesta och både täta och foga på samma gång. Sagt och gjort. Jag hade pillat ut det dåliga träet och nu skulle jag på med mitt medel jag köpt. Rätt pilligt och Tim hjälpte mig då det var svårt att både trycka ut det och få det på rätt ställe. Till slut var vi nöjda och det blev riktigt bra. Så istället för att riva allt så kunde man lägga en jäkla massa fler år på altanen. Bara hoppas det går att måla på nu. Annars var ju allt förgäves och jag råkade dessutom köpa fel färg och orkade inte åka och byta. :-0

Mot kvällen blev jag sugen på lite Zwift också och det blev 32 km på Watopia. Jag såg att Lionel Sanders var ute men märkte aldrig av honom. 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8
9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards