Alla inlägg den 16 augusti 2019

Av Niclas Bernhardsson - 16 augusti 2019 21:45

Måndag och det var alltså dags att inse att semestern var slut och det var bara att bege sig mot nya skolan. Men jag skulle, som jag varit inne på tidigare, ha lite svårt att fokusera fullt ut. Väl på plats så var det roligt att träffa kollegorna och det kändes som dagen aldrig tog slut. Kul men jobbig! Sen på tisdagen så var det lite samma sak och det var mycket möten och sen mot kvällen var det dags för klubbträningarna igen. Ullis och jag var med på nybörjarträningen men sen på den ordinarie träningen så joggade Ullis och Tokan lugnt och jag insåg rätt snabbt att det nog var rätt smart. Jag kände mig riktigt trött och valde alltså rätt omgående att joina dem två. Det blev drygt fem kilometer och tillsammans med nybörjarträningen ungefär sju och en halv kilometer. Men resten av gänget körde hårt och de förstod säkert anledningen till att vi körde hårt. Jag passade på att testa de lite lättare skorna och dagarna efter hade jag riktigt ont och det vara bara att hoppas att det inte skulle bli alltför långvariga besvär. Väl hemma så packade vi ut allt i bilen och nu var i princip klara. På onsdag morgon så var det bara att stiga upp och nu skulle vi alltså åka direkt ifrån Björnlunda, där skolan ligger, och åka iväg direkt efter mötet. Det sista Ullis säger, innan vi åker, är något om vanliga kläder och jag blir förskräckt! Men jisses! Det hade ju jag glömt bort helt och jag raffsar ihop något och slänger ned i en ryggsäck och sen måste vi åka. Direkt till Björnlunda och vi går in och Ullis hälsar på några kollegor. Men mötet uteblir då några missat det och jag joinar det övriga gänget och jag får liksom vara beredd att bryta upp om de plötsligt skulle dyka upp. Nåja! Nu var det dags och fullt fokus på Kalmar nu. Vi säger adjö och åker nedåt. Jag fick sista massagen Svarte Petter under helgen och det kändes som även bilresan gick bättre. Jag brukar bli lite kort i baksida lår. Vi sammanstrålar med vårat supporterteam, dvs min bror Peter med fru Anette, i Söderköping. När vi väntade på dem så passade vi på att äta en liten sallad och snart rullade vi vidare. Dock efter att vi fått dem att fixa Snapchat! :-) Allt för en rolig bild! :-) Det blev en kaffe vid Hjorten och sen var vi snart på väg igen. Väl framme i Kalmar, efter en liten felåkning av mig, så checkade vi in och vad hade vi bokat för rum? Ullis undrar vart sjutton duschen är och vi börjar leta efter bokningen. Sen inser vi att vi fått ett rum modell mindre med någon slags kombinerad dusch/toalett. Grymt besvikna och vi skulle inte ens få in cyklarna så traskar vi till receptionen men det var tyvärr helt fullt. Men efter att ha kikat in hos P och A så häpnar vi över deras gigantiska duschrum. Om jag inte missminner mig alldeles så har vi också haft ett liknande förut. Vi kunde utan problem härbärgera våra cyklar i deras badrum utan att de ens skulle behöva tänka på dem. Så det var skönt. Och vilken support de var redan från start. Fina peppande saker och de fixade och donade och vi kunde släppa vissa saker, då de gjorde dem utan knussel. Så sjukt grymt och man kände redan från start att man verkligen ville ge allt på loppet då de ställde upp så bra. Snart var cyklarna helt klara och vi hade även köpt mer energi till loppet. På torsdagen så var det Pre-race mötet och vi träffade förstås en del bekanta och vi hade även sammanstrålat med Tokan, från vår löparklubb som även kör i samma triatlonklubb, som min gamle kompis Tullis har. Väl på plats så var även en kompis från stafettlaget och det var spännande men lite segdraget och det var skönt att pallra sig hemåt. Fredagen blev rätt lugn och jag och Ullis samt våra härliga supportrar gick med Tokan och hans fru Ankan samt Rainy, som också följde med fastän han sköt upp sin start till nästa år, runt lite i Kalmar och strosade. Det blev till slut en pizza innan vi begav oss mot hotellet. Jag hade riktigt svårt att somna och kanske berodde det på att jag sov lite på dagen. Jag somnade till vid runt 22 och vaknade till och såg att klockan var 23.59 Sen ligger jag vaken i flera timmar men jag försöker ändå inte att stressa upp. Det blir iaf någon timmes sömn till slut.... 

To be continued!

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards