Alla inlägg den 30 augusti 2019

Av Niclas Bernhardsson - 30 augusti 2019 23:00

Fredag och när jag kom så frågade en ur personalen om det gått bra att stänga igår. Jag hoppade ju in på fritids då de behövde hjälp och jag behöver ju även jobba ikapp lite tid då jag var ledig inför Ironman. Men vi konstaterade att det måste ha gått bra då skolan stod kvar och inget larm hade gått. Skämt åsido så var det roligt och det är ett bra sätt att jobba ikapp tiden på. Och kul! Men vad hände med torsdagsträningen? kanske vän av ordning undrar. Den brann tyvärr inne då jag var kvar länge på skolan och sen hade jag en kund då jag kom hem. Så när klockan var 19.00 så åkte kunden och jag satte mig och åt med Ullis och Tim. Det var lite synd att jag missade löpträningen för det var också sista gången med innebandytjejerna. Jag hann ju iofs bara vara med en gång men det var ett härligt gäng och det var inspirerande att träna dem. Hursomhelst så var de grymma igår då vädret inte var optimalt. Och resten av löparklubben hade tränat tidigare. Men nu var det fredag och Ullis hade bokat tid hos sjukgymnasten så vi behövde komma iväg rätt tidigt. Väl hemma så packar vi ned lite löparprylar och drar iväg. Som vanligt mycket trafik och när vi kommer fram så känner vi att det är lite klent med tid att springa innan besöket hos sjukgymnasten. Så var åker rätt omgående till Bosön och tar oss en kaffe istället. Idag var sjukgymnasten rätt tuff och man såg att det smärtade på Ullis. Men det har gått bra med övningarna och Ullis hade ju inga problem med själva kroppen på loppet. Det var snarare energiintaget som strulade och gjorde att hon mådde dåligt. Jag passade på att träna lite och jag började känna ett rejält sug på att röra mig. Det är nog första gången efter Kalmar som jag känt så. Och den här gången har jag tänkt att lyssna ordentligt på kroppen. Så efter besöket så åkte vi till Grönsta Gärde och bytte om. Men vart sjutton är löparskorna? De verkade vara kvar hemma. Men jag kör i mina billiga gå-skor, de från Jula för 100 kronor. De låter ju som skit men har klart överträffat mina förväntningar och jag började använda dem efter Kalmar Ironman som vardagsskor. Vi börjar att blanda gång och löpning uppför den branta backen vid 20 km och efter det så joggade vi lite lätt. Jag reagerade på att det var klart långsammare än jag t.o.m sprang maran på IM. Skadad! :-0 Det fortsätter komma över mig och jag kan liksom inte få in att jag klarade av maran så långt över mina förväntningar. Men idag var det tungt och det kändes som ett tryck över bröstet så fort det gick lite uppför. Typ som värsta astma-attacken. Så vi tog det lugnt och tanken på att springa 10 km var snart som bortblåst och vi ställde in oss på 4 km, istället. Det är gott nog. Och det var det verkligen. På upploppet så känner jag att all kraft rinner ur mig och fastän det bara vara 250 meter kvar, tills vi både var framme och tills klockan visade 4,0 km så fick jag stanna. Det var liksom nog där. Så Ullis fortsatte och jag gick sista biten. Och skulle vi bada? Jo, det skulle vi väl, tänkte vi. Vi traskade iaf bort till bryggan vi var på sist. Då var det fullt med folk men nu var det absolut ingen där. Och det var liksom en vall till båtarna så man var lite avskiljd. Ullis var först ned på stegen men stannade upp direkt då hon kom ned lite i vattnet. Iskallt, tyckte hon. Men när hon kikar på termometern så verkar den visa hela 21 grader... Hmm... Det var skumt. Sen kommer jag och går ned lite på andra sidan och jäklars vad det nöp till. Man kanske blev kall då man gick sista biten och inte som sist då man sprang hela vägen till bryggan. Ullis försöker tävla vem som skall komma i först och jag tror banne mig att vi var lika. Men det tog emot. Efter någon minut var det dock riktigt skönt och jag simmade runt lite. Jag ser en båt ganska lång ut och bestämmer mig för att näcka en liten stund. För att verkligen skölja av mig svetten och jag kan verkligen förstå frihetskänslan som nudister måste ha. Klart skönt och uppfriskande. Sen upp och torka sig och snart satt vi i bilen hem men Ullis pratade om att hon ville förbi Powerwoman som hade ställt ut vid Sickla köpcenter. Vi hann precis dit och Ullis kolla in några plagg. Hon verkade ha det mesta där och det slutade med att vi åkte därifrån tomhänta. Men det är nog bara en tidsfråga innan det går iväg en beställning. Sen blev det faktiskt Mc Donalds, på väg hem. Men en skön dag och det kändes som en riktig boost för själen!

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards