Alla inlägg den 20 september 2019

Av Niclas Bernhardsson - 20 september 2019 19:30

Fredag och det verkar i princip alltid vara bra dagar på skolan. Jag har lagt upp det så att det blir lite mer lättsamt och sen avslutar vi alltid med fredagsfika. Bara för att vi kan, typ! :-) Det var något som jag införde i min förra klass och nu kör jag det igen. Ett säkert och trevligt kort och barnen är grymt bra på att baka. Så det är väl bara en tidsfråga innan man rullar hem på annat sätt än i bilen... Skämt åsido så var det en bra dag med två inslag av lättsamma tävlingar och sen direkt hem. Där bestämde jag och Ullis oss för att prova på Puffs Tabata-träning. Det förstår man ju hur det kommer att bli men jag tänker mig det mer som löpning. Men det är väl för att jag är insnöad på just det. Nu var det mycket olika kroppsövningar och även lite spinning. Superbra och roligt pass så det lär bli många repriser på det. Så det var mys x 2, helt enkelt! Sen hem och vi bestämde oss för Tacos och det kan ju aldrig gå fel, eller? Hmm, ätmogna avocados, stod det. Och ICA som alltid brukar ha bra mat. Jag hade fyllt min tallrik med en massa tacos och tuggar igenom och håller på att kräkas! :-0 Något smakar riktigt, riktigt illa och jag blev riktigt orolig att det var köttfärsen eller någon konstig smak på själva Taco-kryddan. Men efter att ha petat bort avocadosen så hade jag löst problemet. Dock med en lite besk eftersmak.... 42-43 kronor för två avocadosar och det var bara att slänga. Och hur ofta händer inte det? Tror sjutton att jag helt skall sluta med avocados men det är ju, normalt, så gott! :-/ Dessa såg ändå hyfsat bra ut. 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27
28 29
30
<<< September 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards