Alla inlägg den 21 september 2019

Av Niclas Bernhardsson - 21 september 2019 21:15

Lördag och jag hade precis upptäckt att jag redan missat deadline, på den första riktiga inlämningsuppgiften och det skapade ju förstås lite panik. Men jag har alltid satt träning i första rummet, då jag tror att det ger mig lugn i själen. Så trots att jag rätt nyligen insett att sista inlämningsdag var i onsdags så traskade jag och Ullis bort till Safiren för ett härligt morgonpass. Det trots att det alltid tar emot ibörjan och jag är hemskt morgontrött. Men med gruppens och Carinas hjälp så är man snart igång och efter ca. 10 minuter så känns morgontröttheten som bortblåst. Bra pass och den här gången så fokuserade jag mer på att hitta rätt vikt än att lyfta så tungt som möjligt. Tror jag gjorde det sistnämnda sist och det blev lite väl tungt. Och idag var det lite extra fokus på flås då man mellan varje station hade en flåsövning och då var jag i mitt rätta element. Me like! :-) Sen hem och nu var det direkt på pluggande och jag skrev så fingrarna glödde. Det kändes nästan övermäktigt att skriva max tre sidor på förhållandevis korta uppgifterna. Det skulle vara en historisk uppgift och i princip hur man skulle kunna implemmentera en äldre barnsaga i dagens klassrumsundervisning. Rätt som det var så var jag inne på den fjärde sidan och tillsammans med fotnoterna så blev det fyra fyllda sidor. Oops! Och Ullis ville ut på en sista tur med hojen och jag både ser och hör besvikelsen då man märker att mörkret börjar närma sig och temperaturen faller. Jag slänger inte ens ett öga på min uppsats och gör något man absolut inte skall göra. Jag klickar på Skicka-knappen utan att ens kolla igenom uppsatsen efter fel. -Nu åker vi, sade jag! Så snart var vi ute vid motorcykeln och solen sken fortfarande. Det var typ den sista soldagen, kanske... :-) Vi bestämde oss för att åka mot Skansundet och det var riktigt skönt att gasa på. Väl framme så tar vi lite glass och bara sätter oss på bryggan och njuter. Jag fortsätter med min fascination över att titta ned i vattnet och det har säkert satt käppar i hjulet för min avslappnade attityd för simning. Mycket småfisk och maneter finns det... Jojo! :-/ Sen hem, efter en för dyr glass men dock trevligt sällskap, och väl hemma så sätter jag mig för att se om jag fått några reaktioner över min uppsats. Men se på f-n! Jag skulle klickat två gånger så den hade fortfarande inte gått iväg till min lärare men jag hade lyckats få ut den på det allmänna diskussionsforumet men ännu inga svar där. Så NU var den alltså inne och jag ser att jag hade fått svar på en tidigare fråga angående om sena inlämningar. Det var inte supertrevligt så jag fick skylle på ren inkompetens att jag inte förstod hur man navigerade och därigenom missat mycket information. Sen blev det familjemys och det kändes bra att det var en ledig dag imorgon. 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27
28 29
30
<<< September 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards