Alla inlägg den 24 september 2019

Av Niclas Bernhardsson - 24 september 2019 22:00

Tisdag och idag så var mina elever på en annan skola så jag tänkte göra allt för att komma ikapp, på skolan. Alltså på den jag jobbar på. Så fick det bli och rätt som det var så var mina elever tillbaka och det var dags för mat. Efter maten så hade vi två lektioner till och sen var det möte och efteråt, när jag frågade om jag skulle skjutsa en kollega hem, så spelade jag lite ledsen då han skulle åka med en annan. Och de jobbar ju ihop så det är inte så konstigt. Väl hemma så var det lite mat innan det var dags att svira om till löpträningen. Och som vanligt, på tisdagar, så är det först löpträning för nybörjarna, innan huvudgruppen kommer. Och det är så tacksamt att träna nya löpare då de verkligen skiner av glädje och är så tacksamma! Det är ju förstås de andra också men det märks inte av på samma sätt. Och idag var det teknik-special, för nybörjarna och jag förklarade hur det skulle gå till och sen började vi med uppjoggen. Och idag testade "Tornis" vår löpträning för första gången. De andra som var där, förutom min fru Ullis, var Roosa, Wilmis och Parantesen. Efter två varvs uppjogg så körde vi lite rörlighetsträning innan vi drog igång med ordentlig löpskolning och sen blev det fokus på tekniken och vi körde många koordinationslopp, de flesta ganska korta dock, med bra teknik. Riktigt bra och vi joggade sen ned innan huvudgruppen kom. Jag förklarade upplägget och jag fick återigen berätta att jag inte orkar springa hela och idag skulle jag dessutom hem fort och sälja Felix bil. Nu var det en köpare som skulle komma 20.00 Så efter uppjoggen och lite löpskolning och förstås fotogragering, så drog jag hemåt och hann duscha innan kunden kom. Efter sedvanliga teståkningen så skulle vi då skriva papper och allt gick smidigt. Tror jag iaf! Det har ännu inte kommit några konstiga parkeringsböter som en annan gång jag sålde en bil privat. :-)

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27
28 29
30
<<< September 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards