Alla inlägg under november 2019

Av Niclas Bernhardsson - 14 november 2019 21:30

Torsdag och om jag inte missminner mig så var det en bra dag på skolan och jag hann med ett NP, i matematik iaf. Sen fort hem Tim hade fixat goda burgare. Sen var det löpning och idag stod det distans med lite fartlek på schemat. Det var jag och Ullis samt Putte och Twin-Tommy som var med. Vi började rätt lugnt och sedan lade vi in lite fartlek då och då, oftast i uppförsbackarna. Så det blev några härliga fighter men dock med måtta. Ingen tjänar ju på att köra sönder sig. Jag nöjde mig med åtta kilometer och sedan traskade jag in på gymmet och ser att Primetime är på gång att starta. Gruppen splittrades ganska nära slutet och jag mötte Ullis vid Safiren och killarna körde en kilometer extra. Så jag sätter mig och kör Primetime men det var sjukt konstiga frågor och jag höll på att åka ut på de två första och på den tredje rök jag. Lite konstigt en så kan det vara ibland. Sen så kom Putte och Twin-Tommy och det blev lite tjatter i bastun. Väl hemma så blev det lite tv-serie igen och jag avslutade med att göra lite Kahootfrågor sent in på natten. 

Av Niclas Bernhardsson - 13 november 2019 22:00

Onsdag och eftersom det var arbetsmöte inlagt i kalendern så fick jag skjuta på utvecklingssamtalet, som jag hade lagt in, till 16.10 Det borde ju funka, tänkte jag. Sen visade det sig att någon glömt att ta bort mötet, i kalendern, så jag fick pyssla med lite annat i väntan på utvecklingssamtalet. Men det fungerade det också. Sen fort hem och Ullis tänkte gå på core-träning men det var fullt så jag, aka "Prinsessan", efter att jag alltid kör med typ 4-5 mattor istället för 1 stycken matta, fick styra om till annan träning. Men jag var sugen på att staka lite så det funkade det också. Sagt och gjort. Jag gjorde mig iordning för lite stakning och Ullis gick ned och körde core. Och jag fick lite besökare och alla var småkillar. De var fascinerade över att jag stod och drog i stakmaskinen. Lite kul. Men idag var det segt så efter 5 km stakning så var det gym som väntade och jag körde 2x3 övningar första och sedan nya övningar och det med samma upplägg, dvs 2x3 övningar. Sen avslutande kort hälrehab. Sen blev det ett avsnitt av "Vår tid är nu", igen. Nice!

Av Niclas Bernhardsson - 12 november 2019 21:30

Tisdag och skolmässigt så var det förstås rätt lugnt på skolan man jag hade sagt ifrån mig en massa bisysslor då jag har fullt upp med att bedöma nationella prov och andra uppgifter. Sen fick jag veta att det inte kommit fram ordentligt men det är en annan sak. Dock så var de få timmarna jag hade eleverna rätt tuffa men det kan man ta ibland. Så en rätt bra dag och jag hann komma ikapp med mycket. Väl hemma så var det dags att förbereda sig inför löpargrupperna och det tog emot, iaf lite grand, men snart var vi på plats. Snart var vi igång med joggandet och det var, förutom jag och Ullis, Oliven och Pysselsara. Vi körde kort uppjogg och löpskolning innan det var dags för en tuffare stege och alla körde på riktigt bra. Oliven blev nog lite sur på mig då jag försökte få henne att springa med värsta hållet. Men med några andningsövningar så fick hon fart igen och vi kunde sen jogga ned innan huvudgruppen kom. Där körde vi något varv på banan, tills alla var på plats, innan vi joggade bort mot elljusspåret. Där blev det kort löpskolning innan vi drog igång. Det var valfritt om man vill köra fartlek eller intervaller. Ullis och jag körde lite mer naturlig fartlek. Det blev totalt 10,5 km för mig och Ullis. Det får ändå anses som ett fall framåt. Sen hem och det lär ha blivit minst ett avsnitt av "Vår tid är nu", igen. Fast nu har jag börjat att vara lite mer hård med att det inte får bli för många avsnitt i följd. 

Av Niclas Bernhardsson - 11 november 2019 23:00

Måndag och det blev, av olika anledningar, film hela kvällen. Hela fyra avsnitt av "Vår tid är nu" tittade vi igenom och man måste ju berömma den som gjort filmen och hela teamet runt, som klipparen och allt vad det kan heta. De avslutar ju allid så man bara måste se ett avsnitt till. Riktigt grym serie och vad skickliga skådespelare. På skolan hade vi lite boksamtal och det gick bättre än väntat, riktigt kul!

Av Niclas Bernhardsson - 10 november 2019 19:00

Lördag och söndag och det var dags för den årliga hälsomässan. Allt för Hälsan, heter den förresten. Den brukar jag och Ullis gå på och sist köpte vi ju en skön massage-pryl och den har vi haft mycket nytta av. I år så hade vi inte planerat allt i minsta detalj så när vi kom på lördagen så traskade vi runt lite grand och stannade till där vi tyckte det var intressant. Framförallt så fastnade vi ofta i Runners Corner och där var vi med på minst tre event, på lördagen. Ett roligt ställe var vid en monter som sålde energidryck, nu kommer jag inte ihåg märket men man kunde vinna en burk om man fick 12, eller 16, poäng. Satte man alla, i det minsta hålet, så fick men ett helt flak och det var alltså 3x8 poäng. Jag var där tre gånger och jag vann en burk varje gång och jag hörde något om att tre gånger/dag var max. Så jag var laddad inför söndagen! ;-) Hursomhelst så var det mycket intressanta föreläsningen och framförallt så blev både jag och Ullis intresserade av Racefox. Jag har hört mycket om det, eller framförallt stött på det en massa gånger. Nu fick vi lite mer kött på benen och både Ullis och jag blev sugna att testa det på söndagen. Sen hem och dags för lite myskväll. Tillbaka på söndagen och nu var det sämre väder, burr! Ullis och min positiva inställning hade börjat regna bort. Men vi hade iaf prylar med oss men den kalla promenaden bort till mässan fick oss att glömma bort det. Men efter att ha gått en runda, på mässan, så var vi då framme vid Runners Corner och de pushade oss verkligen så snart så hade man kopplat upp sig och så var det bara att jogga ut i regnet. Fast nu hade det minskat men det var kallt men det vet man ju att det är ett mindre problem då man springer. Man hann knappt börjat förrän man blev peppade över att få direkt feedback, av, den iofs datoriserade, rösten. Ullis blev supersåld och jag blev också taggad och kände att det här skulle verkligen vara något för våran löparklubb. Men det blev fel på min gps så det stod att jag snittat 3.25 min/km och det var snarare runt 6 min/km . Som snabbast kanske runt 4.50, om jag får gissa. Appen kände direkt av att jag hade en kraftig, och farlig (!), obalans i min vänstra sida. Jag opererade min vänstra häl den 29 januari så det var ju imponerande. Sen mätte den en massa saker och trots att man tycker att man springer tekniskt bra så fick man en massa spännande saker att tänka på. Sen träffade vi en inspirerande nerv-terapeut och vi fick med oss några bra övningar. Sen blev det några avsnitt av serien, "Vår tid är nu", igen. 

Av Niclas Bernhardsson - 6 november 2019 22:00

Onsdag och ytterligen späckad dag på skolan. Det är full fart nu med nationella prov och samtidigt så förbereder sig Ullis och jag inför vår renovering av vårat relaxrum. Och man får såklart inte glömma bort träningen, med dess coachroll, och mitt studerande. Så full fart och samtidigt fungerar inte allt smärtfritt, inom ett område. Det kanske jag kommer ta upp inom sinom tid. Men träningen är alltid mitt, och Ullis, andningshål, och som tur var så fanns det plats på coren. Trots att den är väldigt jobbig så är den ändå en rätt lugn träningsform, iaf pulsmässigt. Sen hem, efter träningen, och givetvis ville Ullis kika på "Vår tid är nu", igen. Det blev väl två avsnitt som vanligt. 

Av Niclas Bernhardsson - 5 november 2019 22:15

Fullt fart på skolan med både bra drag på lektionerna och sedan utvecklingssamtal. Dock så är tisdagarna lite speciella då min klass är iväg till en annan skola och jag hoppar in i en annan klass. Och idag var det samma sak och sedan möte med en speciallärare. Så ingen planering igen. Snart måste jag säga till då jag annars lära komma efter. Väl hemma så var det bara att slänga i sig lite käk och sedan var det snabbt in i bilen och vidare till Trosa och löpträning. Först var det nybörjargruppen men nu var Snabb-Laura tillbaka och ville börja lite lugnt, efter lite frånvaro. Där var också Pyssel-Sara och så då alltså jag och Ullis. Peresen brukar också dyka upp, efter ett tag, och köra några varv. Så även idag. Det blev först lite lätt uppjogg och sedan 3 stycken 400-ingar. Riktigt kul och snart dök de andra också upp och vi körde på. Jag bestämde mig dock bara för att jogga och lade alltså min energi på själva löpskolningen och coachningen. Det blev ca. 7,75 km idag och det kan förstås bli mer. Sen hem och lite tv-serie, som vanligt. 

Av Niclas Bernhardsson - 4 november 2019 22:00

Flera dagar utan träning men desto mer planering inför den kommande renoveringen. Jag har dragit rör i det tänkta relaxrummet och det blev mycket jobb kring det. Kul men alltså lite jobbigt. Sen bestämde vi oss för att det skulle bli riktigt bra och gick och köpte oss en riktig rörböjare. Den lär komma att komma till användning. Det skrivet utan komma.... Suck... Hursomhelst så gick det några dagar utan träning men på måndag kväll så var det då dags att köra igen och nu var det Core med Puff, som ledare. Som alltid är det tufft att komma igång men snart nog var man varm och jag kände mig hyfsat stark. Sen, efter, så var det nog film, med Ullis, som vanligt. Vi har kommit in i ett jäkla stim och ser på film för jämnan. Och just nu så håller vi på att titta ikapp på "Vår tid är nu". Den är riktigt bra men jag borde egentligen inte titta så mycket då jag ju samtidigt pluggar och försöker hinna med att planera alla skoldagar. Riktigt tufft om jag skall vara ärlig. Men kul! Så just nu ligger jag efter lite i pluggandet. Det har alltid fått stå efter lite, om jag inte riktigt hinner med, och jag har ibland precis klarat kurserna. 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards