Alla inlägg den 2 januari 2020

Av Niclas Bernhardsson - 2 januari 2020 20:30

Torsdag och alltså klubbträning. Det var jag, Ullis och Tanjis som skulle springa och alla var med på att vi kunde testspringa Hedebyloppet. Och intressant för mig att se om det fortsatt skulle gå bra. Ullis och jag är rätt tidigt på plats på Safiren och Ullis vill stretcha lite. Själv kommer jag inte riktitgt igång utan väntar bara ut klockan. Och sen byter jag om och jag har på mig värsta pannlampan, den som är som en billampa och har ett batteripack på magen. Men den funkar hyfsat bra att springa med. Så kommer då Tanjis och vi startar alla några minuter över 19 och Tanjis hinner bara köra en kortare runda och alla hänger på mitt förslag att testa Hedeybyloppet. Tanken är att kliva på så fort man kan och alltså trycka på lap då man börjar och slutar på banan. Alltså inte direkt vid start och mål men det blir ju samma sträcka och jag var rejält nyfiken på om min tänkta bana skulle fungera. Vi började lugnt och när vi kommer ned till ån så stannar vi till och jag och Ullis trycker lap på våra klockor och så kör vi då. Vi kör som vi har tänkt och det blir lite bökigt vid våtmarken då det endast är jag som har pannlampa men jag får springa lite på sidan av tjejerna så de ser hur de skall springa i mörkret. Men det fungerar och snart har alla ljus igen. Man känner ganska omgående att banan är tuff men den är omväxlande och rolig. Sen är vi tillbaka, där vi startade mätningen, och jag och Ullis trycker lap igen och joggar mot Safiren. Tanjis hoppar av vid gympasalen och Ullis och jag joggar vidare. Vid Safiren så avslutar jag med att hoppa jämfota upp och det har jag kört ibland. Jag känner att det gick ovanligt bra och foten kändes helt okey. Sen duschar jag fort och skippar bastun för att hinna köra Primetime. 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards