Alla inlägg den 5 januari 2020

Av Niclas Bernhardsson - 5 januari 2020 22:15

Lördag den 5 januari och således Ullis födelsedag! :-) Och något hon verkligen ville var att springa en morgonjogg och då är det klart att man ställer upp! Eller iaf försöker... För det gick faktiskt inget vidare. Men låt oss backa bandet lite. Tim och jag hade tänkt att vi skulle överaska Ullis på morgonen med lite frukost och skönsång. Men Ullis morgonpigghet ville annorlunda och lägg därtill min morgontrötthet. Så där sprack det... Och efter frukost och utebliven presentutdelningen, då vi kom överens om att Ullis fick spendera pengar på vad hon ville istället, så skulle vi då ut. Jag har ju haft lite problem att springa på slutet, förutom de senaste gånger, av vilken anledning får man kolla lite bakåt i bloggen, men nu var jag rätt taggad. Om inte annat så för Ullis skull. Det var lite småsegt i början men jag väntade på att det skulle släppa. Efter någon kilometer så känner jag att det tar emot, särskilt i uppförsbackarna. Snart så måste jag gå lite och så håller det på. Vis av erfarenhet så räknar jag med att det kommer att släppa så kämpar jag på och speciellt då Ullis fyller år. Men Ullis får springa lite fram och tillbaka. Framme vid Häradsvallen så bestämmer vi oss för att prova några olika rundor för att se om de kan fungera som ungdoms- och knattelopp på Hedebyloppet, som vi arrangear. Då kanske jag hinner få igång kroppen och man kan stanna till vid start och stopp. Vi börjar med knatteloppet och det mätte vi upp till 880 meter. Det känns som en lagom längd. Sen gick vi på en runda som borde fungera som ungdomslopp och nu gick det nog lite bättre att springa igen och snart hade vi klarat av den också och den fick vi till 2,0 km. Med lätt hybris så började vi att jogga vår 5,0 km-runda och efter den inledande rakan så kommer ju en riktig monsterbacke och nu var det lite upp till bevis. Jag bestämmer mig för att inte vela för mycket utan trycker på lite. Det verkar fungera men nog börjar det krypa i benen mot slutet och sen går det fort. Jag får gå några steg närmast toppen. För någon vecka sedan så kunde jag trycka på hela backen och det fanns mer kvar att ge. Så något fel är det. Det känner jag tydligt och Ullis är på mig att jag måste kolla upp det. Hursomhelst så tog backen rätt hårt och nu börjar jag få nog. Ullis vill gärna få ihop en mil och jag kan ju springa bättre och bättre allteftersom. Så det bör nog gå. Sen kommer backen upp från Husby Park och jag sprintar! :-0 Och ungefär efter halva backen så börjar det sticka i vänster hälsena och jag blir förvånad och så kommer det igen. Bara jag försöker springa så sticker det till. Och det rätt kraftigt. Jag blir jätteorolig och bara för någon dag sedan så kändes min häl helt super! Jättekonstig känsla eller iaf annorlunda då jag blivit van vid att den alltid känts lite svag. Så den var väl i något slags stadie av läkning och så kommer det här! :-0 Hmm, jag pussade Ullis adjö, då hon skulle fortsätta jogga och jag gick hemåt för någon löpning var det inte tal om. Efter duschen så kommer Ullis och hon är nöjd. Själv håller jag tummarna för att jag inte råkat på något riktigt bakslag. Ullis födelsedag, ja, men vi har bjudit in till ett gemensamt födelsedagskalas imorgon då Tim ju fyller den sjunde. Men några väninnor kom ändå och det var trevligt. Så litet kalas innan stora dagen då. I övrigt en lugn och skön dag och vi fixade lite saker. 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards