Alla inlägg den 8 januari 2020

Av Niclas Bernhardsson - 8 januari 2020 21:00

Onsdag och med det planeringsdag på skolan och nu skulle vi planera lite inför vårens arbete. Jag försökte tänka förutsättningslöst men det kändes lite speciellt. Jag är van vid att sköta mig själv och här var tanken att mer samarbeta med andra. Men det blir nog bra för förutsättningarna finns iaf då jag har ett bra team runt mig. Hursomhelst så gjorde jag en tokig grej då jag gick förbi gympasalen och ser att fritids har byggt en hinderbana och jag blev eld och lågor. Jag sprang in och frågade om jag kunde lägga till något och lätt förvånade svarade de att det gick bra. Så jag fixade ihop så att man skulle göra "Tarzan-svingar" mellan ringarna. Men när jag skulle prova så låg jag helt plötsligt på backen och jag var förvånad. Det fanns liksom ingen kraft i armarna! Jag förstod ingenting och försökte igen men återigen så orkade jag inte hänga kvar och personalen blev orolig. Om inte ens jag, som ju skulle vara vältränad, hur skulle då barnen klara det. Så trots att jag förklarade att de flesta barnen brukar klara det, iaf efter lite träning, så blev det så att de inte vågade ha banan kvar. Superflopp alltså och jag sträckte mig visst i ryggen också för det blev bara värre och värre. Typ som ett litet ryggskott. Igen... Så jag ligger nog rätt nära att braka in i väggen och jag vet ju varför men jag är ändå hoppfull. Men det är som att balansera på en knivsegg. Hursomhelst så ser jag fram emot att få träffa klassen igen. Trots att det kan vara mycket att göra, emellanåt, så ger klassen nästan alltid energi och det är roligt och intressant att få lära dem saker. Imorgon kommer de och nu var det lite förberedande jobb och rätt snart så hade jag planerat de följade två dagarna av veckan. 

Väl hemma så skulle Ullis till Core-träningen men jag hade missat att boka i tid men jag tänkte iaf hänga på. Ullis tyckte att jag kunde kolla om någon glömt bort att de bokat och jag stod ju ändå på första reservplats. Men jag vill gärna förbereda mig lite och var mer inställd på att staka lite och sen köra lite gym. Och så fick det bli men jag var nästan på gång att gå ned till gruppträningsrummet. Jag hittar tyvärr inte mina hörlurar så det fick blir stakning utan musik men det fungerar också. Herr Wiljks kom förbi och berättade återigen att han nog var på väg tillbaka till löparklubben och nu lät det som det var ännu närmre på gång, kul! Jag försökte hålla ett moderat tempo och det slutade till slut på 22.50 på 5 km. Konstigt nog fick jag inte igång svettningen men det kanske var svalt i rummet. Sen in till själva gymmet och det var mycket folk så man fick planera lite och ibland tänka om lite grand då jag är van vid att köra tre övningar i följd och sen upprepar och sen hittade jag några nya övningar. Nu blev det bänkpress, ryggdrag, bicepscurl och sen benspark, tricepspress och sen en specialövning för biceps. Avslutningsvis blev det lite rehab för hälen och den börjar återigen kännas bättre så jag är hoppfull. 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards