Alla inlägg den 9 januari 2020

Av Niclas Bernhardsson - 9 januari 2020 22:00

Torsdag och första dagen för eleverna efter skollovet. Det kändes bra fastän man själv inte haft så mycket tid att förbereda sig på. Fast vi skulle börja med storsamling och sen skulle Åsa, som är en ny resurs, få chansen att presentera sig för klassen, innan de skickades till slöjden. Så jag och Åsa fick lite mer tid att snacka oss samman. Personligen så kändes det mycket bra och jag släppte gärna iväg huvudansvaret för några ämnen och lade mer krut på de andra ämnena. Tyvärr så har klassen bytt lärare ett antal gånger, på kort tid, och de har blivit klent bedömda, om man säger så. Men nu är vi på banan och det är fullt ös med alla ämnen. Vi mjukstartade iaf och efter skolan så var det full fart hemåt och väl hemma så var jag helt slut och jag hade fortfarande någon typ av ryggskott. Och Ullis verkade också trött och jag visste inte ens om jag skulle kunna springa. Fast vi skulle prova att springa redan klockan 18.00 så nu gällde det att sätta fart. Vi kommer tyvärr iväg försent och när vi närmar oss så ser vi att en löpare väntar utanför och det var helt klart lite pinsamt. Det är faktiskt första gången vi kommer försent och dessutom när vi har en ny löpare som väntar. Jag instruerar honom på en uppvärmningsjogg och sen springer vi in och byter om. Putte är klar och väntar på oss och jag säger att Nickwar joggar utanför. Jag struntar i pulsbandet då jag ändå är sen och försöker få igång kroppen. Ryggskottet känns tydligt av men jag bestämmer mig för att iaf prova. Ullis, jag och Putte samt Nickwar joggar iväg och det känns lite stelt men det verkar fungera. Jag berättar vad syftet är och vi kör igång och hittar nog varje tuff backe i hela Vagnhärad. Jag bara väntar på att klubban skall komma men det går fortsatt bra och flåset verkar finnas där. Och klubban verkar lysa med sin frånvaro och snart har vi joggat i över en timme och när vi springer mot Safiren så vill Ullis absolut springa runt Safiren för att verkligen komma över 10,0 km. Och det är ju helt okey. Så en mil och det utan större problem. Det finns hopp om livet. Sen en skön dusch och bastu- Nice!

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards