Alla inlägg den 11 januari 2020

Av Niclas Bernhardsson - 11 januari 2020 22:30

Lördag och Ullis var hurtig och hade bokat upp sig på morgonträning. Själv var jag helt slut och fick kämpa för att komma upp. Och jag har nog gnällt lite här hemma för Ullis är på mig om att jag skall boka tid till doktorn. Det är ju inte normalt att man periodvis inte får igång benen i början. Det brukar vara så att jag har skyhög puls i början på varje pass och då går det ändå lugnt. Sen sjunker den och jag kan köra på. På slutet har det t.o.m varit så att jag inte alls fått igång kroppen och det är nog dags att lyssna på signalerna. Sen kommer Ullis hem och snart nog så kommer även Tanjis över på besök och det blir lite kaffe. Mot kvällen så fick jag nog och gick och bytte om och satte mig på cykeln. Jag verkar fått hybris då jag satte att jag satsar på "Road to the Sky"! Det är en riktigt tuff bana i Zwift som i princip bara går uppför i en hel mil. Typ snitt på 9-10%, om jag inte missminner mig. Tanken var att köra lugnt men som vanligt så triggas man lite men det gick inte onödigt hårt i början. Sen börjar då backen och jag låg kanske runt 2,2-2,4 watt/kg. Men det ökades så sakteliga och snart börjar jag tro att jag är i form igen. Sanningen är att jag inte kom ihåg vart jag brukar ligga och jag börjar fundera på om jag skulle kunna ta berget på en timme, det har jag aldrig klarat av förut men troligtvis varit ganska nära. Så jag börjar trycka på och försöker hitta folk jag kan "tävla" mot. Och nu ligger jag på ett snitt på runt 220 watt och på någon sträcka var jag var uppe i 240 watt men jag fick snart sänka och snart blev det även lite under 220 watt. När jag närmar mig toppen så inser jag att det är helkört och jag tas ned på jorden och jag trampar in genom portalen på ca. 72 minuter... Hmm, det är långt kvar till toppen sas. Jag pustar ut och rundar platån och rullar nedåt. Snart sammanstrålar jag med ett gäng och vi försöker hålla ihop hela vägen ned och farten ligger lite över 80 km/h och man är glad att det inte är på riktigt för då hade man varit ett minne blott! ;-) När jag är nere från berget så känner jag att det räcker och jag kan lägga närmare 1 timme och 40 minuter till handlingarna och en bit över tre mil. Man kommer inte så värst långt när det är backe... Vi avslutade kvällen framför teven och det var mysigt. 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards