Alla inlägg den 16 januari 2020

Av Niclas Bernhardsson - 16 januari 2020 22:00

Torsdag och en bra dag i skolan. Väl hemma så hade vi lite tid innan det var dags att bege sig mot träningen. Ryggen kändes fortfarande av och det är helt tydligt att det inte var ett vanligt ryggskott utan mer en ordentlig sträckning. Idag kom vi iväg i tid och det är som vanligt Putte och Nickwar som är där. Vi gör en snabb uppvärmningsplan och snart är vi vid backen och nu är det bara att tagga igång. Jag har förklarat att det viktigaste är styrkan, och inte flåset, idag. Men det känns som det går i rätt bra fart men jag är hoppfull att kunna hålla i länge. Men efter de inledande två löpningarna så är det Putte som tar täten och troligtvis så ökade han, säkert omedvetet, takten och det är senare som en klubba. All luft går ut mig och jag trampar luft och jag bryter vid 200 meter istället för vid 300 meter. Asch då, tänker jag. Men jag grämer mig inte utan kör vidare själv. Ullis tuffar förbi mig då hon kör längre och grabbarna kör sina 300 meter själva. Men efter fem stycken 200-ingar så är jag rätt nöjd och joggar medan Ullis blir klar med sina intervaller. Snart är alla klara och jag är rejält sliten och joggar direkt mot Safiren medan de andra kör en längre nedjogg. Kanske påverkade det att Primetime skulle starta också men skall sanningen fram så var jag riktigt trött. Idag gick det inte riktigt och ryggen är heller inte tip top. Hur det gick med Primetime kan vi strunta i... ;-)

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards