Alla inlägg den 19 januari 2020

Av Niclas Bernhardsson - 19 januari 2020 22:00

Söndag morgon och Ullis var riktigt sugen på att springa men jag vågade inte. Så snart var hon iväg men då hon fortfarande var osäker på om hon åkt på någonting var hon inte säker om det skulle fungera. Så risken fanns att jag var tvungen att slänga mig i bilen och hämta henne. Men det dröjde och jag passade på att både blogga och att läsa lite. Just nu har jag fastnat för Keplers "Stalker" och den känns bra från början. Någonstans så känns den bekant men jag tror inte jag har läst den förut. Men många namn återkommer ju. 

Jag passade på att röja lite i butken och nu kan jag faktiskt ta in skidkunder igen. Det är ju dock inte så många som har stått i kö då snön lyser med sin frånvaro. Sen ville jag också träna och tror ni inte Ullis också ville hänga på! :-0 Hon sprang ju tidigare och det blev närmare 1,5 mil. Tuff tjej men för mitt ego så gjorde det inget att hon steg av vid 40 minuter...    Själv fortsatte jag till timmen jämnt och som vanligt så körde jag på vid sprintarna och snittwatten blev 150 och alltså relativt lugnt pass. Men jämfört med igår så var det förstås lite hårdare men gårdagen var ju supersoft! :-)

Efter det så avslutade vi kvällen med att se på Frost! :-) Disney kan man alltid lite på och så även nu. Men undrar om jag inte tycker att den engelska versionen är bättre men det har nog mer med själva texten att göra och inte sånginsatserna. Vi såg alltså den svenska dubbningen. 

Av Niclas Bernhardsson - 19 januari 2020 10:27

För någon vecka sedan läste jag ut "Hundraettåringen som tänkte att han tänkte för mycket". Första tanken var att Jonas Jonasson här verkligen skulle klämma ut det sista som gick av konceptet och emellanåt kändes det som det. Men inte alls så ofta som befarats för här har Jonasson återigen lyckas hitta lite sköna karaktärer och nu har han dessutom hittat nya ledare att dra paralleller till och Trump och Merkel spelar nu huvudroller. Det med kopplingar till historiska händelser, återigen. Jag ger boken så mycket som 3 av 5 Niclasar! 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards